• SolOchSnö

Räddar du hellre ditt husdjur än ett barn?

Jag har en fråga apropå en annan tråd där många anser att det är sjukt att rädda ett djur och låta ett barn dö:
    www.familjeliv.se/Forum-5-74/m54770279.html

Senast igår köpte jag kattmat till mina katter för ett par hundra kronor. Om jag istället hade skänkt pengarna till läkare utan gränser hade det kanske räddat livet på ett barn i tredje världen. Uppenbarligen valde jag att ge mina katter mat istället för att rädda ett barn. Nu får jag leva med mardömmar om gråtande barn med kolera och uppsvällda magar.

Vad gör du?

• Svar på tråden Räddar du hellre ditt husdjur än ett barn?
  • Philippa

Ska man tänka så där så skulle man ätas upp av gnaget i magen.. Jag väljer att inte tänka på det eftersom jag har fullt upp med mina egna kära....som jag väljer att hjälpa....

• SolOchSnö
    Philippa skrev 2010-09-29 10:30:04 följande:
    Ska man tänka så där så skulle man ätas upp av gnaget i magen.. Jag väljer att inte tänka på det eftersom jag har fullt upp med mina egna kära....som jag väljer att hjälpa....
    Ok, tack för svaret. Ingen kritik alls mot dig men här är ett slumpmässigt valt citat från den andra tråden:
    "Givetvis så går barn alltid före djur, jag är väl inte fullkomligt sinnessjuk heller."
  • TinkyWinky
    SolOchSnö skrev 2010-09-29 10:31:50 följande:
    Ok, tack för svaret. Ingen kritik alls mot dig men här är ett slumpmässigt valt citat från den andra tråden:
    "Givetvis så går barn alltid före djur, jag är väl inte fullkomligt sinnessjuk heller."
    tror nog inte att de menar att man köper kattmat till sina katter istället för o skänka till organisationer som kan rädda barn utan att  man kanske väljer att rädda ett barn som blir påkörd samtidigt som en katt . eller likande händelse.

Innan jag fick barn så startade jag en omröstning om man väljer att rädda barnet framför djuret om de är med i samma olycka, och jag valde då att rädda mina djur framför andras barn o om jag skulle rösta idag nu när jag har barn skulle jag välja annorlunda o hoppas att folk röstar som jag att de väljer att rädda ngn annans barn framför sitt egna husdjur, vbet att jag valde fel då men va helt säker på min sak.
    Men jag skulle göra vad som helst för att kunna rädda båda då mina djur står mkt högt på min lista, de är mina bästa vänner..
    ٩(͡๏̮̮̃̾͡๏)۶ Kewin 9/7-09 ♥ Http://Heromer.blogg.se
Svar på tråden Räddar du hellre ditt husdjur än ett barn?