När drack ni alkohol första gången efter förlossningen?
Ja, är helt enkelt lite nyfiken=) Hur gjorde ni? När drack ni nån alkohol första gången efter ni fått barn?
Ja, är helt enkelt lite nyfiken=) Hur gjorde ni? När drack ni nån alkohol första gången efter ni fått barn?
3 månader efteråt ungefär. Är ingen stordrickare precis.
Några timmar efter förlossningen. Jag fick lite champagne att fira med :)
Livia var 8 månader
Leona var 7 månader
Kände inte direkt nåt sug efter alkohol. Och så hade jag så svårt att lämna bort dom.. :) Så det det ska vara nåt speciellt om jag ska gå ut och dricka. Dricker aldrig hemma.
Ska kanske tillägga att det blir nog tidigare den här gången, ...Har varit sjukt sugen på bailys hela graviditeten så det kommer jag nog ta. Planerat att pumpa någon dag för att kunna dricka ett glas. Men eftersom jag hade svårt att pumpa med dottern så är det möjligt att jag skippar bailysen tills amningen är klar i alla fall.
verkar ändå som att de flesta ser det som ok att ta ett glas då och då=) måste säja att det känns skönt att komma tillbaka lite till sitt "vanliga" liv om man säger så. inte att man inte älskar sitt barn och sitt "nya" liv, men då och då känner iaf jag att jag behöver en liten paus och få va mej själv lite, sen om det innebär ett glas vin eller ett bad, det är helt på vad man känner för:D
I lördags, då var tjejen drygt 7 månader.
När min tjej var 3 veckor! Då drack jag kanske 2 öl med en kompis. Härligt att få komma ut. Det förjänade jag efter en lång graviditet och fött ett barn
En vecka efter förlossningen firade jag och maken med ett glas mousserat......mums . Ammade då och eftersom jag förlitar mig på vetenskap har jag ibland druckit alkohol även fast min son ammat. Däremot skulle jag inte dricka mig påverkad samtidigt som jag tar hand om honom...BIg no no! Helt otroligt är jag INTE alkoholist, måste inte dricka men vill vid speciella tillfällen. För att återgå till TS fråga så var jag den första månaden inte så sugen på alkoholhaltiga drycker men eftersom mousserat/champagne är strakt förknippat med firande så var det lite lyxigt att dricka ett glas när jag och min man firade det största i vårt liv.....vår son! Skål på er alla!
Gud, så otroligt tabubelagt det där med mammor och alkohol!
Många verkar tycka att man är en dålig mamma eller alkis om man vill dricka när barnet är ute. Och det är väl klart man vill, man har ju inte druckit på 9 månader!
Vem gillar inte vin till en god middag eller en kall öl?
Själv skulle jag aldrig velat vänta i flera månader utan både drack och gick ut när barnen var några veckor.
Jag är inte alkoholist.
Vem skulle anklaga en pappa som drack vin eller öl när barnet var nyfött? Hur många män firar inte med "grabbarna" när de blivit pappor för första gången? Jag tycker att de mammor som känner för det ska gå ut med sina vänner och ta ett glas champagne och fira att de blivit mammor, utan dåligt samvete!
Vad skönt att höra att jag inte var ensam om att dricka lite vin när jag ammade . Första gången jag drack vin efter vår sons födelse var när han var åtta veckor.
Nu väntar vi nummer två och jag tror att jag kommer ta ett glas betydligt tidigare denna gång!
Den 15:e oktober, då kommer vår son vara 7 veckor gammal, och då ska jag ha "tjejkväll" med en av mina närmaste vänner, och vi lär väl dricka litegrann, det ska bli smaskens!
Pappan är hemma och passar vår son, och med dem lämnar jag massa utpumpad bröstmjölk och ett paket ersättning (för säkerhets skull). Hoppas bara att jag orkar hålla mig vaken då, haha! Jag är ju inte direkt pigg som en lärka på kvällarna
Ungefär 1½ mån med första, nyårsafton
Med andra ca 1 mån tror jag
Jag har inte ammat
Min första son tog det ca 2,5 månader med, drack då 1 glas vin för det var nyårsafton.
Min yngste son kom den 17/6 2008, 3 dagar senare den 20/6 var det midsommarafton, och då drack jag 2 glas vin. Alltså 3 dagar efter mitt snitt.
Lillkillen är 6 månader snart och jag har inte druckit något än... Men så drack jag kanske 2 gånger om året och då bara ett eller två glas vin innan jag blev gravid ;D
1a var 2mån, jag drack 2st xider under en kväll, det var midsommarafton, o jag ammade ej. :)
2a var 3mån, syrran hade bröllopsfest och våra barn var med sin farmor hemma hos oss :)