• Momag

Fy FAN för telefonförsäljare!

Jag är så arg så jag kokar!!

Mitt i nattning av dottern och överkokad pasta på spisen så ringer telefonen. Jag överväger att strunta i att svara, men tänker att det kan ju vara något viktigt. Lyfter luren. Kontorslandskapsbrus. Redan här vet jag att jag bör slänga på luren innan jag har en telefonsäljare i röven.

Trevlig tjeck tjej ropar glatt hej och att hon vill tala med min sambo. Ringer från telebolag... jag slänger på luren. Sambon är förövrigt inte hemma ändå och vi är nöjda med vårt telefonabonemang.

Det ringer igen.. Fattade hon inte tänker jag? Lyfter snabbt luren för att signalerna inte ska väcka dottern. Kontorslandskapsbrus. Slänger på luren. För helevete.

Ringer igen. Lyfter luren och slänger på luren. Fööör helvete! Pastan kokar över.

Ringer IGEN. Samma åtgärd.

Ringer I G E N!!!!! Nu känner jag mig trakasserad.

-VAD?
    -Telefonförs: Vad håller du på med?
    -Jag: Vad håller du själv på med??
    Tf: A, jag vill tala med din sambo och inte med dig,
    Jag: Han är inte hemma. Vad gäller det? Det måste vara viktigt?
    Tf: Det har inte du med att göra.
    Jag: Kom igen. Du ringde från telia va? Vi bor här tillsammans. Du kan ta det med mig.

Jag är nu så jävla förbannad och öser imponerade välartikulerat ur mig att det ringer ju för fasen telefonförsäljare hela tiden och att jag inte har tid att snacka med henne att jag både lagar middag och nattar mitt barn och att eftersom jag lägger på luren begriper hon väl att jag inte vill prata med henne? Vi är nöjda med vår telefon och jag vill inte ha något spännande erbjudande av henne.

...

Hon bjäfsar emot!!! ???? Nu har hon ju bränt alla broar till att få något sålt! Puckot slösar bort sin värdefulla (?) arbetstid. Om hennes chef bara visste. 

Jag frågar om hon kan lova att sluta ringa nu om jag lägger på luren igen nu?
    Telefonförsäljaren: Nej det kan jag inte lova...
    KLICK. Jag slänger på luren.

Hur stendum i huvudet och otaktiskt lagd kan en telefonförsäljare bli innan hon får sparken?
    Hade jag bara haft en nummerpres hade jag vetat var hon ringt ifrån och då jädrar hade hennes chef fått veta hur hon beter sig mot kunderna. 

Förövrigt anser jag att telefonförsäljning av alla slag direkt borde upphöra. Förstatliga telia igen. Förstatliga elbolagen så vi slipper trakasseras via telefon flera gånger om dagen.

Morr 

• Svar på tråden Fy FAN för telefonförsäljare!
  • Jakin

Vi kan nu lugnt konstatera att jag med flera har rätt i frågan. Janni8 har nu haft en hel vecka på sig att leverera bevis, men ingenting har hänt, trots att hon varit inloggad på FL. Litet svagt bara att inte kunna erkänna när man har fel. Flört

• vap
    Momag skrev 2010-09-30 18:27:07 följande:
    Jag är så arg så jag kokar!!

Mitt i nattning av dottern och överkokad pasta på spisen så ringer telefonen. Jag överväger att strunta i att svara, men tänker att det kan ju vara något viktigt. Lyfter luren. Kontorslandskapsbrus. Redan här vet jag att jag bör slänga på luren innan jag har en telefonsäljare i röven.

Trevlig tjeck tjej ropar glatt hej och att hon vill tala med min sambo. Ringer från telebolag... jag slänger på luren. Sambon är förövrigt inte hemma ändå och vi är nöjda med vårt telefonabonemang.

Det ringer igen.. Fattade hon inte tänker jag? Lyfter snabbt luren för att signalerna inte ska väcka dottern. Kontorslandskapsbrus. Slänger på luren. För helevete.

Ringer igen. Lyfter luren och slänger på luren. Fööör helvete! Pastan kokar över.

Ringer IGEN. Samma åtgärd.

Ringer I G E N!!!!! Nu känner jag mig trakasserad.

-VAD?
    -Telefonförs: Vad håller du på med?
    -Jag: Vad håller du själv på med??
    Tf: A, jag vill tala med din sambo och inte med dig,
    Jag: Han är inte hemma. Vad gäller det? Det måste vara viktigt?
    Tf: Det har inte du med att göra.
    Jag: Kom igen. Du ringde från telia va? Vi bor här tillsammans. Du kan ta det med mig.

Jag är nu så jävla förbannad och öser imponerade välartikulerat ur mig att det ringer ju för fasen telefonförsäljare hela tiden och att jag inte har tid att snacka med henne att jag både lagar middag och nattar mitt barn och att eftersom jag lägger på luren begriper hon väl att jag inte vill prata med henne? Vi är nöjda med vår telefon och jag vill inte ha något spännande erbjudande av henne.

...

Hon bjäfsar emot!!! ???? Nu har hon ju bränt alla broar till att få något sålt! Puckot slösar bort sin värdefulla (?) arbetstid. Om hennes chef bara visste. 

Jag frågar om hon kan lova att sluta ringa nu om jag lägger på luren igen nu?
    Telefonförsäljaren: Nej det kan jag inte lova...
    KLICK. Jag slänger på luren.

Hur stendum i huvudet och otaktiskt lagd kan en telefonförsäljare bli innan hon får sparken?
    Hade jag bara haft en nummerpres hade jag vetat var hon ringt ifrån och då jädrar hade hennes chef fått veta hur hon beter sig mot kunderna. 

Förövrigt anser jag att telefonförsäljning av alla slag direkt borde upphöra. Förstatliga telia igen. Förstatliga elbolagen så vi slipper trakasseras via telefon flera gånger om dagen.

Morr 
    RING telias kundtjänst och kräv att de tar bort er från listan som de ska ringa på. Det går och det fungerar. Be att få namn och ett nummer till den du talar med så du snabbt och lätt kan få tag och referera till denne vid vidare om det blir sådana samtal.
  • vap

dessa företag ringer på uppdrag av telia så det är dem du ska ringa till. vid insidenter som du haft med försäljaren är det telia som tar tag i dessa, ev byter företag som ringer

• Jakin
    vap skrev 2010-10-12 17:17:31 följande:
    RING telias kundtjänst och kräv att de tar bort er från listan som de ska ringa på. Det går och det fungerar. Be att få namn och ett nummer till den du talar med så du snabbt och lätt kan få tag och referera till denne vid vidare om det blir sådana samtal.
    Ganska meningslöst, då TM-säljare i regel inte har ett eget direktnummer att nås på, eftersom de sitter på dialersystem. TS skall inte ringa till Telia, TS skall skriva dit och undanbe sig samtal i marknadsföringssyfte. Hade du orkat läsa tråden så hade du sett att detta redan gåtts igenom. Flört
  • storkvinnan9901

har hänt mig en massa gånger, brukar också lägga på luren och dem ringer igen
    bästa tips säg jag vill inte att du ringer hit mer fatta det skrik åt telefonsäljaren
    säg att du ska anmäla eller dylikt
    eller

mer tips tack

• Jakin
    storkvinnan9901 skrev 2010-10-12 17:33:33 följande:
    bästa tips säg jag vill inte att du ringer hit mer fatta det skrik åt telefonsäljaren
    eller

mer tips tack
    Det var nog det sämsta jag hört. Varför skrika åt telefonförsäljaren? Du har inte heller läst tråden antar jag. Det finns Nix Telefon och dessutom kan man meddela företag man har distansrelationer med att man inte vill bli uppringd. Varför vara otrevlig mot säljare i onödan?
  • CDSJGRD GGEHCS IAGOTSE
    storkvinnan9901 skrev 2010-10-12 17:33:33 följande:
    eller

mer tips tack
    Att skrika underlättar knappast, då är det mer produktivt att helt enkelt säga att det i en lugn och sansad ton, det har en tendens att gå fram bättre då.
    I am free because I know that I alone am morally responsible for everything I do.
  • vap
    Jakin skrev 2010-10-12 17:26:58 följande:
    Ganska meningslöst, då TM-säljare i regel inte har ett eget direktnummer att nås på, eftersom de sitter på dialersystem. TS skall inte ringa till Telia, TS skall skriva dit och undanbe sig samtal i marknadsföringssyfte. Hade du orkat läsa tråden så hade du sett att detta redan gåtts igenom. Flört
    telia har nummer att ringa, kundtjänst kallas det för. de fixar sådana saker. och du har rätt jag har  inte läst tråden
  • vap
    Jakin skrev 2010-10-12 17:26:58 följande:
    men vart tror du att dessa nummer kommer ifrån? jo från telia. tm-företaget har ju i uppgift från telia att sälja/fråga. det är därför jag sa att ts skulle höra av sig till telia.
  • Jakin
    vap skrev 2010-10-12 20:57:01 följande:
    telia har nummer att ringa, kundtjänst kallas det för. de fixar sådana saker. och du har rätt jag har  inte läst tråden
    Det är möjligt att just Telia har det, men ett skrivet dokument är alltid mer tillförlitligt än en telefonsamtal. Glad
  • Jakin
    vap skrev 2010-10-12 20:59:08 följande:
    men vart tror du att dessa nummer kommer ifrån? jo från telia. tm-företaget har ju i uppgift från telia att sälja/fråga. det är därför jag sa att ts skulle höra av sig till telia.
    Jag vet att många "säljlistor" nummersätts av Telia, det har jag också redan skrivit om i tråden. Att däremot kontakta Telia i det här syftet är verkningslöst, då det faller på TM-bolagets uppdragsgivare att ordna denna sak. Är uppdragsgivaren just Telia, så visst då stämmer det. Är det en annan uppdragsgivare däremot så funkar det inte så. Nummersättningen är en tjänst som kunden köper av Telia. Hur kunden sen använder tjänsten, är upp till kunden, eller framgår av kundens avtal med t e x Telia.
  • I Blackrose I

Är det bara jag som tycker det låter HELKNÄPPT? Bara jag som får femtielva frågor och tycker att det lutar åt annat än "telefonförsäljare"?

Kanske bara jag som har livlig fantasi...

Den som uppvaktar rosen må känna till dess törne (persiskt ordspråk)
  • I Blackrose I
    CDSJGRD GGEHCS IAGOTSE skrev 2010-10-12 17:36:31 följande:
    Att skrika underlättar knappast, då är det mer produktivt att helt enkelt säga att det i en lugn och sansad ton, det har en tendens att gå fram bättre då.
    Eller ge luren till en 2åring som precis har börjat prata. Funkar perfekt.
    Den som uppvaktar rosen må känna till dess törne (persiskt ordspråk)
  • Mandel

Eller som senaste säljsamtal ifrån någon tomte som försökte få mig att ringa dyrare än vad jag gör eftersom jag har noll i minuttaxa i dagsläget.
    - Du är ju bara sur så du vill ju inte veta sa han.
    Gissa om han fick sälja sitt dyra abonemang!

Den vise talar om vad han ser, dåren om vad han hört.
  • Jakin
    Mandel skrev 2010-10-13 09:39:30 följande:
    Eller som senaste säljsamtal ifrån någon tomte som försökte få mig att ringa dyrare än vad jag gör eftersom jag har noll i minuttaxa i dagsläget.
    - Du är ju bara sur så du vill ju inte veta sa han.
    Gissa om han fick sälja sitt dyra abonemang!
    Ja det tror jag... att han fick stoppa det där solen aldrig skiner. Flört Det finns gott om dåliga säljare också, oftast (efter egen erfarenhet) så brukar de riktigt duktiga TM–säljarna vara få, men då är de i regel också rejält slipade i jämförelse med de sämre säljarna.
  • mindless

Jag har haft problem med ett företag som vägrar sluta ringa. Jag har varit i kontakt med deras kundtjänst och sagt att om de inte slutar säger jag upp mitt avtal med dem, enbart för att slippa samtal. Sedan dess har allt varit frid och fröjd tills i kväll då, tro det eller ej, en säljare från företaget knackar på dörren och vill snacka affärer. Seriöst, jag är en trevlig och artig kille, men där går gränsen för vad jag tycker är okej. Är detta framtiden? Ska jag tvingas öppna dörren i tid och otid för främmande människor som vill kränga grejer jag inte vill ha?

• Mjolle

1) Lägg av luren

2) Be att få tala med chefen, ta chefens namn eller nummer

3) Gå med i Nix

• Mandel
    Mjolle skrev 2010-10-13 22:18:38 följande:
    1) Lägg av luren

2) Be att få tala med chefen, ta chefens namn eller nummer

3) Gå med i Nix
    Nix hjälper inte mot allt, tyvärr.

Har du någon gång varit kund så har de rätt att ringa. Är det företag som du varit jund hos sammarbetspartner med flera andra företa gås får även de företagen ringa dig.
    Marknadsundersökningar får de ringa om hur mycket de vill.
    Sedan struntar en del i nix.

Är man sedan företagare så får de ringa hur mycket de vill på det numret och tjata om allt möjligt.
    Ex sicura som det stod om aftonbladet härpm veckan...
    Den vise talar om vad han ser, dåren om vad han hört.
Svar på tråden Fy FAN för telefonförsäljare!