Fy FAN för telefonförsäljare!
Jag är så arg så jag kokar!!
Mitt i nattning av dottern och överkokad pasta på spisen så ringer telefonen. Jag överväger att strunta i att svara, men tänker att det kan ju vara något viktigt. Lyfter luren. Kontorslandskapsbrus. Redan här vet jag att jag bör slänga på luren innan jag har en telefonsäljare i röven.
Trevlig tjeck tjej ropar glatt hej och att hon vill tala med min sambo. Ringer från telebolag... jag slänger på luren. Sambon är förövrigt inte hemma ändå och vi är nöjda med vårt telefonabonemang.
Det ringer igen.. Fattade hon inte tänker jag? Lyfter snabbt luren för att signalerna inte ska väcka dottern. Kontorslandskapsbrus. Slänger på luren. För helevete.
Ringer igen. Lyfter luren och slänger på luren. Fööör helvete! Pastan kokar över.
Ringer IGEN. Samma åtgärd.
Ringer I G E N!!!!! Nu känner jag mig trakasserad.
-VAD?
-Telefonförs: Vad håller du på med?
-Jag: Vad håller du själv på med??
Tf: A, jag vill tala med din sambo och inte med dig,
Jag: Han är inte hemma. Vad gäller det? Det måste vara viktigt?
Tf: Det har inte du med att göra.
Jag: Kom igen. Du ringde från telia va? Vi bor här tillsammans. Du kan ta det med mig.
Jag är nu så jävla förbannad och öser imponerade välartikulerat ur mig att det ringer ju för fasen telefonförsäljare hela tiden och att jag inte har tid att snacka med henne att jag både lagar middag och nattar mitt barn och att eftersom jag lägger på luren begriper hon väl att jag inte vill prata med henne? Vi är nöjda med vår telefon och jag vill inte ha något spännande erbjudande av henne.
...
Hon bjäfsar emot!!! ???? Nu har hon ju bränt alla broar till att få något sålt! Puckot slösar bort sin värdefulla (?) arbetstid. Om hennes chef bara visste.
Jag frågar om hon kan lova att sluta ringa nu om jag lägger på luren igen nu?
Telefonförsäljaren: Nej det kan jag inte lova...
KLICK. Jag slänger på luren.
Hur stendum i huvudet och otaktiskt lagd kan en telefonförsäljare bli innan hon får sparken?
Hade jag bara haft en nummerpres hade jag vetat var hon ringt ifrån och då jädrar hade hennes chef fått veta hur hon beter sig mot kunderna.
Förövrigt anser jag att telefonförsäljning av alla slag direkt borde upphöra. Förstatliga telia igen. Förstatliga elbolagen så vi slipper trakasseras via telefon flera gånger om dagen.
Morr