• ludicrous

Har du som TIMVIKARIE fått HP beviljad?

Fick höra från FK att man som timvik bara kan få HP för de dagar man är inbokad, går man då inte på något längre vik utan bara timmar, så blir det ju inte mkt til HP, man blir ju knappast inbokad när dom vet att man inte tänker komma..
    Jag tänkte skicka in papprena ändå, för att prova, men finns det nån därute som gått på timmar och fått HP beviljat? (jobbar inom äldreomsorgen)

• Svar på tråden Har du som TIMVIKARIE fått HP beviljad?
  • Alvine

Jag var Tim.vikarie men fick långa vik minst en månad åt gången så jag fick vik under min hp och kunde då ta ledigt :)

• Prisma

När jag fick mitt första barn fick jag beviljad hp, fastän jag inte hade fast anställning. Även fast du går som tim.vik. har du en slags anställning kan man säga. Du är liksom anställd som tim.vik.Så hade jag det iaf! Bara begärde att få det pappret urskrivet från min chef. Jag fick ut HEL hp, dvs. för alla dagar. Tog ut för 1 månad, men hade fått 2 mån beviljade om jag hade sökt sa dom på fk!
    Har aldrig hört talas om att man bara skulle få ut ersättning för de dagarna man är inbokad på jobb?? Ska man då jaga tider fastän man inte kan jobba sen då? Fattar inget, verkar varit en konstig handläggare du pratat med. Ring upp igen och prata med någon annan!

Svar på tråden Har du som TIMVIKARIE fått HP beviljad?