• GrönaDruvan

Hur tror ni att vi är som föräldrar, bara genom att veta vad barnen heter?

Vi har 2 söner. En som är 19 månader och heter Karl Thomas LOVE, och en på 3,5 månad som heter Karl Erik ALFRED.

Bara genom att höra dessa namn, hut tror du vi är? Vad är vi för slags föräldrar?

Läste nämligen en tråd om WT namn, och där kan man tydligen "ta för givet" hur föräldrarna är om man döper sina barn till vissa namn...

Så, vad tror ni?Glad

• Svar på tråden Hur tror ni att vi är som föräldrar, bara genom att veta vad barnen heter?
  • ius lexis

Rasmus
    Maximus
    Ida
    Eira då???
    Någon.....?

• Waitmstar

Om sonen heter Tor, och nästa kommer få ett fornnordiskt namn oxå... Vad säger det till omgivningen?

• Theta
    MuffinCake skrev 2010-10-13 22:09:35 följande:
    Vilken kul tråd!

Nån som vill gissa på mig?

Barnen heter Hannah Malva Maria och Max Karl Manne.
    Hmm..

Ni gillar enkla namn, som inte är från den äldre generationen.
    Ni är runt 25-30, har varit tillsammans rätt länge, är gifta eller planerar.
    Intressen är något som hela familjen deltar i, där ni kan umgås tillsammans.
    Waitmstar skrev 2010-10-14 14:54:27 följande:
    Om sonen heter Tor, och nästa kommer få ett fornnordiskt namn oxå... Vad säger det till omgivningen?
    Ni gillar gammalt men modernt. Någon av er har ett lite "ovanligare" namn och den andra ett jättevanligt svenssonnamn..
    Vänner, familj och politik är något som är viktigt för er.
    Ni är medelklass, bor i en stad som är lite större än medel, eller i utkanten av en storstad.
    Ni älskar att framföra era åsikter, men inte på ett bryskt sätt, utan ni brinner för det ni tror på men försöker inte att vända andra till att tycka som ni gör eller liknande.

Solig Jag är säkert helt ute och cyklar :P
    ¤l Cassandra 100331 l¤
  • ius lexis
    ius lexis skrev 2010-10-14 14:52:39 följande:
    Rasmus
    Maximus
    Ida
    Eira då???
    Någon.....?
    Jag då!!
  • Theta
    ius lexis skrev 2010-10-14 15:33:11 följande:
    Jag då!!
    Ojdå, glömde dig :( Förlåt.

Ni är typiska svenssons som valde lite blandat med vanliga och annorlunda namn. Ni tycker om att umgås med vänner över middagar, tycker om att mysa ner er i soffan med en bra film bara du och din partner.
    Ni har det rätt hektiskt, men försöker komma ut och göra saker både hela familjen och ensamma. Din man tycker om fotboll, och du tycker om böcker.

Säkert helt ute och cyklar här med :P
    ¤l Cassandra 100331 l¤
  • ius lexis
    Theta skrev 2010-10-14 16:04:20 följande:
    Ojdå, glömde dig :( Förlåt.

Ni är typiska svenssons som valde lite blandat med vanliga och annorlunda namn. Ni tycker om att umgås med vänner över middagar, tycker om att mysa ner er i soffan med en bra film bara du och din partner.
    Ni har det rätt hektiskt, men försöker komma ut och göra saker både hela familjen och ensamma. Din man tycker om fotboll, och du tycker om böcker.

Säkert helt ute och cyklar här med :P
    Hihi...tja endel stämde iaf
    Jag älskar att mysa, vill äta middagar med vänner och hinner inte läsa något och min kille är inte intresserad av fotboll alls, men tränar multisport.
  • 4 grabbar

åh vilken rolig tråd, slänger in mina ungars namn och ser om ngn vill gissa

ADRIAN Leo Vilhelm
    HERMAN Hobbe Vilhelm
    HELMER Buddha Vincent Vilhelm
    AARON Ceasar Morfeus
    HULDA Teodora Hedvig Tigerlilja

Karma slår tillbaka - gott som ont
  • Theta
    ius lexis skrev 2010-10-14 16:10:41 följande:
    Hihi...tja endel stämde iaf
    Jag älskar att mysa, vill äta middagar med vänner och hinner inte läsa något och min kille är inte intresserad av fotboll alls, men tränar multisport.
    Vad kul att jag hade lite rätt :)
    ¤l Cassandra 100331 l¤
  • Waitmstar
    Theta skrev 2010-10-14 15:17:34 följande:
    Hmm..

Ni gillar gammalt men modernt. Någon av er har ett lite "ovanligare" namn och den andra ett jättevanligt svenssonnamn..
    Vänner, familj och politik är något som är viktigt för er.
    Ni är medelklass, bor i en stad som är lite större än medel, eller i utkanten av en storstad.
    Ni älskar att framföra era åsikter, men inte på ett bryskt sätt, utan ni brinner för det ni tror på men försöker inte att vända andra till att tycka som ni gör eller liknande.

Solig Jag är säkert helt ute och cyklar :P
    Nicklas & Maria heter vi.. 
    Gubben fyllde 25 iår. Jag är 23. Tor fyller två i januari. 
    Vi har vart tillsammans i 3,5 år. 
    Ska inte gifta oss på vääääldigt länge. Jag vill ha med alla barn :P 

Gubben är fisketokig, nåt jag inte alls förstår mig på, men tar gärna en promenad med sonen i skogen runt omkring sjön.. Älskar att åka båt, och gubben fiskar gärna från båten.. 
    Bada är väl annars det som alla tycker om, men det blir rätt sällan tyvärr. Och umgås med vänner. 

Politik kunde ingen av oss bry sig mindre om. Gubben pratar för sina åsikter vad gäller fiske, och föreningen han är aktiv i. Jag pratar inte gärna om mina åsikter om nånting, mer än med honom. 

Vi bor i en håla, med två mataffärer, fast både tåg och bussförbindelser till staden 4 mil bort. 
  • MuffinCake
    Theta skrev 2010-10-14 15:17:34 följande:
    Hmm..

Det stämde väl rätt så bra det där

Jag har jobbat mycket med äldre och har därför lite svårt med alla namn från den generationen, som annars är så populära nu.

Det var också viktigt för oss att förnamnen skulle fungera internationellt (mycket därför vi stavade Hannah med h).

Nån skrev att de inte var WT-namn, men det var faktiskt aldrig någonting som vi funderade över.
    Jag tror den debatten kom lite senare.

Jag blir 25 och deras pappa är 26.
    Vi var tillsammans i 4½ år ungefär, men är nu separerade - så det stämde kanske inte riktigt, men livet blir inte heller alltid som man har tänkt sig :-/

Det med intressen stämde riktigt bra! Jag älskar att ta med mig barnen ut, till lekparken, badhuset eller skogen.
    Bara få vara tillsammans och ha roligt ihop

Tack för att du ville gissa!

.
  • Oneesan

Kan vara kul. Mina ungar heter Emma och Bo.

Arigato
Svar på tråden Hur tror ni att vi är som föräldrar, bara genom att veta vad barnen heter?