• No Ka Oi

Statistik på tinade embryon? Hur många klarar sig?

Är det någon som har siffror på hur många embryon som klarar upptining? Är det färre embryon som klarar upptining om dom varit frysta länge?

Vi har ett embryo kvar som varit fryst i snart fem år.

• Svar på tråden Statistik på tinade embryon? Hur många klarar sig?
  • vintertös

Då det var aktuellt för FET för oss, ca två år sedan, sade de att 70% klarade upptining. Vi hade fem st frysta men endast en klarade sig!!
    Ang åldern har jag ingen aning!! Håller tummarna för er!!

• Bling1975

Det skiljer sig mycket från klinik till klinik då det beror på hur hårda de är med kvaliten på de embryon man fryser ner samt vilken frysteknik de har. På vår klinik klarar sig ca 90%. Vi har nyligen tinat ett embryo (en blastocyst) som frystes ner i jan 2007 och det gick bra men blev tyvärr ett minus, nu hoppas vi på bättre lycka om några veckor.

Vi hade 9 frysta och har tinat upp 7 varav 6 stycken har klarat sig, vi har även blivit gravida 3 gånger men de slutade i missfall som vi nu får behandling för.

Hoppas det går bra för er!

Stitch längtar efter Lilo
  • mulan

På vår klinik klara 9 av 10 upptiningen . Men det är olika från klinik till klinik

.?*¨*? VECKA 29 ?*¨*?.
  • No Ka Oi

Trådstartaren här.

Vårt sista embryo finns nu i mig sen sex dagar tillbaka. Jag hoppas det vill stanna kvar.

Så i vårt fall blev det 100% som klarade upptinging. Jag frågade våran klinik (Fertilitetscentrum/Carlanderska) och ca 8% klarar sig inte enl. deras statistik.

• jelena2

Lycka till!
    Vi gjorde flera frysförsök där alla äggen klarade sig på Carlanderska. Sista gången blev det dubbelt upp!

• mulan
    No Ka Oi skrev 2010-10-18 11:43:08 följande:
    Trådstartaren här.

Vårt sista embryo finns nu i mig sen sex dagar tillbaka. Jag hoppas det vill stanna kvar.

Så i vårt fall blev det 100% som klarade upptinging. Jag frågade våran klinik (Fertilitetscentrum/Carlanderska) och ca 8% klarar sig inte enl. deras statistik.
    Det är Carlanderska vi är på. Då har deras statistik blivit bättre sen jag frågade (1,5 år sedan) . Det är en frysis jag har i magen just nu . Håller tummarna!
    .?*¨*? VECKA 29 ?*¨*?.
Svar på tråden Statistik på tinade embryon? Hur många klarar sig?