• Moonlight1989

är det några fler som nyss har börjat med Puregon Sprutor..

Hejsan...

Jag är en tjej på 21 år jag och min sambo kämpar för att lyckas få en bebis.

Jag började gå på utredning när jag var 19 och då kom det fram till att jag inte fick någon ägglossning. Så då fick jag börja med pergotime.. vi lyckades på andra kuren..men tyvärr gick jag missfall...sen har jag ätit pergotime tills 2 månader tillbaka..sen så har jag vart utan i två månader..

Men nu när jag fick min mens nu i sep..då kunde jag äntligen börja med puregon sprutorna känns det så skönt att gå vidare ett steg..

Började ta det dag 3 i min menstration, Sen nu idag är det sista dagen jag tar den..sen imon ska jag ta en annan spruta som heter ovitrelle som ska göra så jag får ägglossning mellan 24-36 timmar..

Hoppas verkligen vi lyckas..men skulle va kul och få kontakt mer fler som göra det här med..

Kunde stöta varandra och så där.

Skönt att kunna prata med er som sitter i samma båt som kämpar och längtar så efter en liten bebis..man har lättare att förstå varandra med..

En dom som inte har behövt gå igenom en läkare och olika behandlingar utan blivit det på natrulig väg..De förstår inte lika väl..som ni som sitter som sakt i samma sist..

Ni får ha det så bra alla där ute som kämpar för att få ett plus.

Mvh:Linda

• Svar på tråden är det några fler som nyss har börjat med Puregon Sprutor..
  • nunu

Hej!
    Vi har försökt bli gravida i strax över två år nu.. Har hunnit med fem försök med Pergotime samn två försök med Puregon+Ovitrelle, inget har lett till graviditet trots ägglossningar. Jag har PCO och har igen naturlig ägglossning eller mens.
    Nu har vi gått vidare till IVF och ska börja vår första IVF behandling snart!
    Lycka till och skriv gärna hur det går!

• Moonlight1989

Jaha okay..inte skoj det.. hoppas eran ivf behandling ger resultat...

För är inte kul när det inte lyckas...

Får ni vänta länge innan ni får börja på IVF behandlingen då..

jajemen jag skriver hur det går..hoppas verkligen det får vägen nu men är som sakt inte alls säkert..

Lycka till ni med och skriv gärna med hur det går för er..

mvh Linda

• nunu

Hej igen!

Nä det är bland det värsta som finns när man hoppas och hoppas och så funkar det inte..
    Hoppas sprutorna funkar för er! :)
    Har du fått gå på VUL och kollat att du fått äggblåsor som mognat?

Nej vi vart remitterade till IVF i Falun så det var ingen väntetid, men alla förberedelser inför själva IVF:en tar så lång tid! Nu har jag fått mens av Provera och ska nu vänta tre veckor innan jag får börja med en nässpray som jag sen ska ta i tre veckor, efter det blir det sprutor i ca två veckor och SEN (om allt funkat som det ska och man har fått många ägg) är det dags för äggplock och sedan återföring.. Hela proceduren tar typ två månader så det känns som en enda lång väntan! Men det är det ju värt om det lyckas till slut! Glad

• Moonlight1989

Hej igen.

Jo jag var hos läkan i onsdag och gjorde VUL..och allt såg bra ut hade ett ägg som hade vuxit till 15mm och då sa läkan jag skulle ta perugon 3 dagar till så imon ska jag ta den andra sprutan som ska göra så jag får ägglossning mellan 24-36timmar..

Så hoppas hoppas:D

Oj shit det var en lång väntan..då hoppas jag verkligen ni kommer lyckas på första försöket..för va väl första gången ni prövar den där behandling..är inte redigt insatt i alla förkortningar och namn en...hehe

Ja det är ju verkligen värt det om det lyckas..:D

Håller verkligen tummarna för er...att det kommer  lyckas när ni har kommit fram till de momentet..

Skönt att kunna prata med en som sitter i samma sits fast du har det mycket tuffare..mycket att göra och så innan och lång vänte tid..

Ha en bra kväll

• nunu
    Moonlight1989 skrev 2010-10-01 22:48:19 följande:
    Hej igen.

Jo jag var hos läkan i onsdag och gjorde VUL..och allt såg bra ut hade ett ägg som hade vuxit till 15mm och då sa läkan jag skulle ta perugon 3 dagar till så imon ska jag ta den andra sprutan som ska göra så jag får ägglossning mellan 24-36timmar..

Så hoppas hoppas:D

Oj shit det var en lång väntan..då hoppas jag verkligen ni kommer lyckas på första försöket..för va väl första gången ni prövar den där behandling..är inte redigt insatt i alla förkortningar och namn en...hehe

Ja det är ju verkligen värt det om det lyckas..:D

Håller verkligen tummarna för er...att det kommer  lyckas när ni har kommit fram till de momentet..

Skönt att kunna prata med en som sitter i samma sits fast du har det mycket tuffare..mycket att göra och så innan och lång vänte tid..

Ha en bra kväll
    Japp det är första försöket med IVF, hoppas verkligen att det lyckas för jag vet inte hur många gånger man orkar gå igenom detta..

Visst är det skönt att kunna "prata av sej" här med folk som förstår och går igenom samma sak, ibland känns det ju som att man är ensamast i världen om det här! 
    Vart går ni hos läkare nånstans? Vi går i Gävle, men IVFen blir som sagt i Falun
    Kram och trevlig helg! 
  • Moonlight1989
    nunu skrev 2010-10-02 08:19:47 följande:
    Japp det är första försöket med IVF, hoppas verkligen att det lyckas för jag vet inte hur många gånger man orkar gå igenom detta..

Visst är det skönt att kunna "prata av sej" här med folk som förstår och går igenom samma sak, ibland känns det ju som att man är ensamast i världen om det här! 
    Vart går ni hos läkare nånstans? Vi går i Gävle, men IVFen blir som sagt i Falun
    Kram och trevlig helg! 
    Okay....Hoppas verkligen ni lyckas verkligen..för är inte roligt att gå igenom en sån process. som ni får gå igenom.

Nä det tar ju på era krafter med..men när ni lyckas ni kommer verkligen uppskatta det så mycket och vara så himla lyckliga när ni har en liten i famnen..

jo det är ju det..jo så brukar jag med känna,,att man inte har nån som förstår vad man går igenom..

Vi går hos en läkare i kalmar...

men lider verkligen med allt du..ni får gå igenom,,,ni måste endå va väldigt starka för att orka gå vidare från sprutorna och till den här behandlingen..

starkt gjort.

kram och ha en jätte trevligt helg.
  • nunu
    Moonlight1989 skrev 2010-10-02 13:35:26 följande:
    Okay....Hoppas verkligen ni lyckas verkligen..för är inte roligt att gå igenom en sån process. som ni får gå igenom.

Nä det tar ju på era krafter med..men när ni lyckas ni kommer verkligen uppskatta det så mycket och vara så himla lyckliga när ni har en liten i famnen..

jo det är ju det..jo så brukar jag med känna,,att man inte har nån som förstår vad man går igenom..

Vi går hos en läkare i kalmar...

men lider verkligen med allt du..ni får gå igenom,,,ni måste endå va väldigt starka för att orka gå vidare från sprutorna och till den här behandlingen..

starkt gjort.

kram och ha en jätte trevligt helg.
    Hej
    Jo det är jobbigt och det tar på ens psyke, det kommer oftast om kvällarna när man ska sova. Man ligger och funderar och planerar och hoppas på att det ska funka. Vågar knappt tänka på vad vi ska göra om det inte funkar den här gången heller.. Rynkar på näsan

Iaf så är äggplocket planerat till vecka 47 nån gång, men det känns som det är evigheter tills dess..

Hur går det för dig?
    Kram
  • Moonlight1989
    nunu skrev 2010-10-06 14:16:26 följande:
    Hej
    Jo det är jobbigt och det tar på ens psyke, det kommer oftast om kvällarna när man ska sova. Man ligger och funderar och planerar och hoppas på att det ska funka. Vågar knappt tänka på vad vi ska göra om det inte funkar den här gången heller.. Rynkar på näsan

Iaf så är äggplocket planerat till vecka 47 nån gång, men det känns som det är evigheter tills dess..

Hur går det för dig?
    Kram
    hej...jo kan tänka mig att det kommer på kvällarna..hoppas verkligen det funkar för er. ush så tråkigt att ni måste vänta så länge..att det tar så lång tid...men får tänka postetivt det går fort..till v.47..fast iofs förstår om det känns väldigt segt för er att vänta...lider verkligen med er..så jag hållar verkligen tummarna att det ska ta sig för er.

jag har gått min första kur klar skulle haft min mens i lördags. fast min mens är lite som den vill brukar var antingen dag 28.29.30,31.32 så idag är det 32 men inget har kommit en men dagen är ju inte slut en för att mensen ska komma..men känns som den ska komma när som har sån mensverk suck..

men men får se..men vet iaf när jag tog den sista sprutan som var mot att jag skulle få ägglossning. ush mådde inga bra av den..:S fast får ju ta de med..om man ska lyckas..*ler*

Men vågar inte tro nåt att vi kan ha lyckas..för blir så besviken när mensen väl kommer suck..för de kan dumma sig..

men om man inte skulle bara gravid tycker jag mensen kan komma nu..för mitt högkostnads skydd går ut nu på lördag..och har inte precis 1800 nu,...så det är man lite sur på att om man inte är gravid och den strular istället.....

men får se vad som händer den här dagen..

Men tänker på er..Hoppas verkligen ni får den lyckan med att ni lyckas..*kramar om*

kram
  • Jennie1987

Hej!

Jag ska nog få börja med sprutor snart, så jag kikade in här lite. Läser allt jag kan för att få lite kött på benen! Känner mig helt okunnig!

Jag har ätit fyra kurer med Pergotime och fått två bra ägglossningar och två med dåliga värden.
    Så min läkare har sagt att jag ska köra med Pergotime en månad till och se om det går bättre då.
    Om det inte funkar då heller så ska jag få börja med sprutor.
    Helst skulle jag vilja börja med sprutorna direkt! För jag tror verkligen inte att en månad till med Pergotime kommer funka ändå... Så tråkigt när det inte vill sig!
    Jag har pco och har ingen egen ägglossning eller mens, så jag har ju liksom inget att utgå ifrån heller.
    Vi har försökt bli gravida sen mars 2007, så jag tycker det borde vara vår tur snart! :(

Håller tummarna för att det går bra för Moonlight1989 med sprutorna och för nunu med IVF!

• Moonlight1989
    Jennie1987 skrev 2010-10-22 14:15:26 följande:
    Hej!

Jag ska nog få börja med sprutor snart, så jag kikade in här lite. Läser allt jag kan för att få lite kött på benen! Känner mig helt okunnig!

Jag har ätit fyra kurer med Pergotime och fått två bra ägglossningar och två med dåliga värden.
    Så min läkare har sagt att jag ska köra med Pergotime en månad till och se om det går bättre då.
    Om det inte funkar då heller så ska jag få börja med sprutor.
    Helst skulle jag vilja börja med sprutorna direkt! För jag tror verkligen inte att en månad till med Pergotime kommer funka ändå... Så tråkigt när det inte vill sig!
    Jag har pco och har ingen egen ägglossning eller mens, så jag har ju liksom inget att utgå ifrån heller.
    Vi har försökt bli gravida sen mars 2007, så jag tycker det borde vara vår tur snart! :(

Håller tummarna för att det går bra för Moonlight1989 med sprutorna och för nunu med IVF!
    hejsan.

Jag hoppas med du får börja med sprutorna. gick väldigt länge sj på pergotime..men som sakt vi lyckades en gång men fick mf ..sen har vi inte lyckas men nu i sep så började jag med sprutorna...

Och jag önskar vi hade börjat med de tidgare.

För vi har äntligen lyckas ..jag blev gravid på första försöket med sprutorna trodde aldrig att vi skulle lyckas på första försöket...fast mådde konstogt och så en vecka efter ägglossning men trodde inte att jag var gravid. men min mens kom inte..eller så den brukar komma mellan dag 28-32 men den ville inte komma..så min sambo sa att jag skulle göra ett test men var rädd..för har vissat negativt så många gånger..

men det gjorde det ju inte nu utan posetivt..:D så vi ska till läkan nästa fredag..och veta typ vilken vecka och så man är i..men oron finns ju att det kan gå fel...fick mf i vecka 7..men hoppas det går vägen nu..

Så hoppas du får gå vidare i behandlingen.. för känns bara så tungt varje gång mensen kommer när man äter pergotime...

Håller tummarna för dig.

mvh linda
  • Jennie1987
    Moonlight1989 skrev 2010-10-22 19:32:34 följande:
    hejsan.

Jag hoppas med du får börja med sprutorna. gick väldigt länge sj på pergotime..men som sakt vi lyckades en gång men fick mf ..sen har vi inte lyckas men nu i sep så började jag med sprutorna...

Och jag önskar vi hade börjat med de tidgare.

För vi har äntligen lyckas ..jag blev gravid på första försöket med sprutorna trodde aldrig att vi skulle lyckas på första försöket...fast mådde konstogt och så en vecka efter ägglossning men trodde inte att jag var gravid. men min mens kom inte..eller så den brukar komma mellan dag 28-32 men den ville inte komma..så min sambo sa att jag skulle göra ett test men var rädd..för har vissat negativt så många gånger..

men det gjorde det ju inte nu utan posetivt..:D så vi ska till läkan nästa fredag..och veta typ vilken vecka och så man är i..men oron finns ju att det kan gå fel...fick mf i vecka 7..men hoppas det går vägen nu..

Så hoppas du får gå vidare i behandlingen.. för känns bara så tungt varje gång mensen kommer när man äter pergotime...

Håller tummarna för dig.

mvh linda
    Åååh! Stort grattis till din graviditet!! {#emotions_dlg.flower}
    Och vilket hopp det ger mig! Vad härligt att det tog sig på första försöket med sprutorna! :)

Hoppas verkligen att allt går vägen och att det lilla pyret får bo kvar i din mage nu!

Jag hoppas också att sprutorna ska kunna hjälpa mig mer än vad Pergotime har gjort.
    Och min läkare har ju hela tiden sagt att sprutorna är nästa steg om inte Pergotime fungerar,
    så det känns skönt faktiskt, att det finns fler alternativ.

Var det krångligt att ta sprutorna? Fick du gå på täta kontroller hos din gyn/läkare? Är det väldigt dyrt?
    Min läkare säger att det blir tätare kontroller när man tar sprutorna, och det är ju bra :)

Åh, nu är jag så sugen på att sätta igång med sprutor!
    Fyy vilket hopp du gav mig! Det var precis det jag behövde nu så TACK! :)
    Är dock lite rädd att min läkare tycker att jag ska ta Pergotime en månad till,
    men det känns bara som tidsfördriv just nu faktiskt. Men man får väl vara glad så länge nåt händer ialla fall.
  • Moonlight1989
    Jennie1987 skrev 2010-10-22 22:37:27 följande:
    Åååh! Stort grattis till din graviditet!! {#emotions_dlg.flower}
    Och vilket hopp det ger mig! Vad härligt att det tog sig på första försöket med sprutorna! :)

Hoppas verkligen att allt går vägen och att det lilla pyret får bo kvar i din mage nu!

Jag hoppas också att sprutorna ska kunna hjälpa mig mer än vad Pergotime har gjort.
    Och min läkare har ju hela tiden sagt att sprutorna är nästa steg om inte Pergotime fungerar,
    så det känns skönt faktiskt, att det finns fler alternativ.

Var det krångligt att ta sprutorna? Fick du gå på täta kontroller hos din gyn/läkare? Är det väldigt dyrt?
    Min läkare säger att det blir tätare kontroller när man tar sprutorna, och det är ju bra :)

Åh, nu är jag så sugen på att sätta igång med sprutor!
    Fyy vilket hopp du gav mig! Det var precis det jag behövde nu så TACK! :)
    Är dock lite rädd att min läkare tycker att jag ska ta Pergotime en månad till,
    men det känns bara som tidsfördriv just nu faktiskt. Men man får väl vara glad så länge nåt händer ialla fall.
    tack hihi.. jag trodde inte det var sant att vi lyckades på första försöket helt sjukt jag gick på 50 E, jo det blir ju mer koll..men min läkare hade vart iväg..på nån kurs men fick en tid direkt han kom hem.. då hade jag tagit sprutorna nästan två veckor..tog vid 18.00 varje kväll.

Men det var ju läskigt första sprutan jag skulle ta faan va rädd jag va haha...nojade mig hela tiden..men det kändes knappt..utan blev mer sen när man började bli van så sved det lite..men det va det vart.

men då när jag kom till han så var han tyst då han gjorde ultraljuder och kollade äggstockarna. tänkte ja jaha det va det...men då såg han ett ett ägg hade utvecklat sig väldigt bra han va jätte posetiv..det hade blivit 15mm så då sa han att jag skulle ta perugon sprutan 3 dagar till..för då hade ägget blivit 18mm .sen skulle jag ta en annan spruta kommer inte ihåg va den hete men den skulle göra så man fick garanterat ägglossning. mellan 24-36 timmar sa han..
    men den var jobbig att ta tyckte jag..men den gav iaf verkan haha..

Men så länge man tänkte på det posetiva som att det skulle ge resultat så gick det bra..

Men om din läkare säger det att du ska gå en månad till säg bara det att du vill börja med sprutorna då.

det avgör ju du sj..tycker iaf jag..

kostnaden för mig första gången då fick jag lägga 900 tror jag det var som jag hade kvar upp till 1800. och om du har ätit pergotime så är du ju uppe lite i ditt högkostnads skydd.

Men tur att det skyddet finns..annas hade man inte haft råd..själva patrunen som sprutan kostade 3500:s det var det dyraste.

Men som tur så går ju högkostnads skyddet in upp till 1800. så om jag inte hade blivit gravid nu hade jag behövt slänga ut 1800:s så tråkigt när man väl kommer upp i det tycker man ju att det ska vara ett år..,men hade tagit sån tid för mig så det varade bara en månad..fast nu behövder jag ju inte det nu..hehe.

Men jag hoppas verkligen du får börja med de..nu. *ler*  hoppas verkligen ni får och ni lyckas.. och att ni med lyckas på första försöket med sprutorna.. det är bara att ligga i så fort du tar den sista sprutan för ägglossning hehe det gjorde vi haha.. men är jobbigt på kompando eller så... men så är det ju om man får gå på behandlingar som vissa får göra ..alla har det ju inte lätt att bli med barn..men är skönt att man kan prata med folk som sitter i samma sist typ..och så..man förstår ju varandra mer..en va de som blir gravida på naturlig väg..

Men hoppas verkligen du får börja.. och om han säger en månad till med pergotime så säg bara att du vill gå vidare..till nästa steg

kram linda
  • Jennie1987
    Moonlight1989 skrev 2010-10-23 11:38:10 följande:
    tack hihi.. jag trodde inte det var sant att vi lyckades på första försöket helt sjukt jag gick på 50 E, jo det blir ju mer koll..men min läkare hade vart iväg..på nån kurs men fick en tid direkt han kom hem.. då hade jag tagit sprutorna nästan två veckor..tog vid 18.00 varje kväll.

Men det var ju läskigt första sprutan jag skulle ta faan va rädd jag va haha...nojade mig hela tiden..men det kändes knappt..utan blev mer sen när man började bli van så sved det lite..men det va det vart.

men då när jag kom till han så var han tyst då han gjorde ultraljuder och kollade äggstockarna. tänkte ja jaha det va det...men då såg han ett ett ägg hade utvecklat sig väldigt bra han va jätte posetiv..det hade blivit 15mm så då sa han att jag skulle ta perugon sprutan 3 dagar till..för då hade ägget blivit 18mm .sen skulle jag ta en annan spruta kommer inte ihåg va den hete men den skulle göra så man fick garanterat ägglossning. mellan 24-36 timmar sa han..
    men den var jobbig att ta tyckte jag..men den gav iaf verkan haha..

Men så länge man tänkte på det posetiva som att det skulle ge resultat så gick det bra..

Men om din läkare säger det att du ska gå en månad till säg bara det att du vill börja med sprutorna då.

det avgör ju du sj..tycker iaf jag..

kostnaden för mig första gången då fick jag lägga 900 tror jag det var som jag hade kvar upp till 1800. och om du har ätit pergotime så är du ju uppe lite i ditt högkostnads skydd.

Men tur att det skyddet finns..annas hade man inte haft råd..själva patrunen som sprutan kostade 3500:s det var det dyraste.

Men som tur så går ju högkostnads skyddet in upp till 1800. så om jag inte hade blivit gravid nu hade jag behövt slänga ut 1800:s så tråkigt när man väl kommer upp i det tycker man ju att det ska vara ett år..,men hade tagit sån tid för mig så det varade bara en månad..fast nu behövder jag ju inte det nu..hehe.

Men jag hoppas verkligen du får börja med de..nu. *ler*  hoppas verkligen ni får och ni lyckas.. och att ni med lyckas på första försöket med sprutorna.. det är bara att ligga i så fort du tar den sista sprutan för ägglossning hehe det gjorde vi haha.. men är jobbigt på kompando eller så... men så är det ju om man får gå på behandlingar som vissa får göra ..alla har det ju inte lätt att bli med barn..men är skönt att man kan prata med folk som sitter i samma sist typ..och så..man förstår ju varandra mer..en va de som blir gravida på naturlig väg..

Men hoppas verkligen du får börja.. och om han säger en månad till med pergotime så säg bara att du vill gå vidare..till nästa steg

kram linda
    Jaa, verkligen jättehärligt att det tog sig på första försöket med sprutorna! Då får man lite nytt hopp! :)

Ja, jag ska försöka få börja med sprutorna direkt, men min läkare verkade verkligen tycka att jag skulle försöka med Pergotime en gång till, så får se vad han säger när jag ringer.
    Jag skulle ju höra av mig i början på veckan, och mensen har ju inte kommit så jag antar att den inte gör det heller denna månaden, så egentligen skulle det vara lika bra att köra på med sprutorna, nu är man ju så inställd på det.

Tack för att du delar med dig av hur du upplevde sprutbehandlingen! :)
    Jag tror att jag kommer klara av det, bara man får veta hur man ska ta dom liksom :)

Jo, jag har ju högkostnadsskydd nu, så det är ju bra då :) Eftersom det är så dyrt annars.

Vad bra att den andra sprutan "garanterar" ägglossning, om ett ägg växt till sig, då vet man ju mer exakt när man ägglossar, lättare att pricka in då kanske :) :)
    Åh, jag vill börja NU! ;)

Som sagt, tack för att du delar med dig av dina erfarenheter!
  • nunu

Moonlight1989: GRATTIS!! Jag har inte tittat in här på länge, men nu vart jag glatt överaskad! Skrattande Vad underbart att det funkade för er!

Här har vi kört igång med nässprayen nu, så vi är igång iaf!
    Kram och grattis igen!

• Moonlight1989
    nunu skrev 2010-10-25 06:53:12 följande:
    Moonlight1989: GRATTIS!! Jag har inte tittat in här på länge, men nu vart jag glatt överaskad! Skrattande Vad underbart att det funkade för er!

Här har vi kört igång med nässprayen nu, så vi är igång iaf!
    Kram och grattis igen!
    tack så hemskt mycket..kan inte en fatta att vi lyckades på första försöket helt otroligt..men de var iaf mer efektiva en pergotime..

okay..kan du förklara lite va gör nässprayen är det det jag tror det är..eller...

Men skönt att ni är i gång nu ,håller tummarna starkt för er.

Kram å tack en en gång,
Svar på tråden är det några fler som nyss har börjat med Puregon Sprutor..