• Anonym (Ny känsla)

NU förstår jag hur ni menar och känner

Har under ett tag nu jobbat på en arbetsplats. Första dagen jag jobbade gick jag i korridoren och såg HENNE! Någonting fick mig att se henne och fastna med blicken. Hon fastnade även hon i mina ögon och vi kikade extra länge.

Ett leende kom fram...

Alla andra dagar jag sett henne har vi tittat, försvunnit i varandras ögon och inte kunnat titta bort. Även några leenden har kikat fram..så en dag var vi i samma rum med flera andra. Hon tittade förvånat på mig, och säkert undrade vad jag gjorde där. Log och fortsatte sin uppgift.
    Det hände en rolig grej och vi brast ut i ett skratt som nästan var för larvigt för att vara sant.

Nu kan jag inte sluta tänka på henne. Jag har inte på flera år känt en sådan värme av att få se en person. Vi har inte en enda gång pratat utan blickar och leendena har räckt. Hela dagen i torsdags väntade jag att få se henne men gjorde det inte och vet inte hur helgen ska kunna gå fortare så att det blir måndag igen.
    Andra gånger kan jag bli jätteupphetsad av att tänka på tjejsex men just den här tjejen kan jag inte fantisera om. Det är precis som att hon är för fin för att platsa i mina drömmar.

Jag är en person som inte är lesbisk. Har aldrig varit med en tjej. Familj och flera barn har jag. Och ett lesbiskt liv är inte att tänka på.
    MEN. nu vet jag vilken känsla man har när man blir kär i en PERSON - och inte i ett kön.

• Svar på tråden NU förstår jag hur ni menar och känner
  • Anonym

Gratulerar.
    En riktigt trevlig upplevelse är det.

• Anonym (Ny känsla)

Ja. Helt otroligt..Det jag reagerade så på var att jag kände att det var "någonting" vid första ögonkastet...

Nu däremot kommer jag inte träffa henne då hon slutat...jag vet namnet men känner att jag aldrig kommer ta kontakt eller se henne igen..Och det gör mig nästan ledsen.

Men jag får gå vidare i livet och komma ihåg känslan och söka detta igen..känslan av äkta...hmm..någonting. Men det är så jag känner. Det var äkta känslor från min sida som kändes och gjorde mig varm...konstigt det kan vara egentligen.

Att få skriva av sig här var skönt...för det var inget jag kan prata om i min krets med ett glas vin till exempel..Skäms
    Och det är en häftig känsla att upptäcka det som folk kan prata om som jag skrev i det första inlägget...Att bli kär i en person.

Kram..

• Anonym (Liw)

Åh här har vi en till. Fast jag har nog alltid anat att jag har det latent i mig. Bara inte träffat på rätt tjej där det tänt till.

Det har det ju nu, men jag gjorde bort mig och nu pratar hon knappt med mig. Lagom kul... Men jag jobbar på det ; )

• Anonym (Ny känsla)

Å vad jobbigt! Kämpa på...hmm..säger jag.Drömmer
     Men är du såpass intresserad så du känner att du vill gå "hela vägen"?
    Jag kanske har det latent också..vem vet...känslan när man ser två tjejer är helt annorlunda än med en man o en kvinna...men man vet ju aldrig hur man skulle känna när man själv ÄR den ena tjejen...

Härom dagen drömde jag om henne...vågade prata med henne i drömmen i alla fall..hihi..

• Anonym (Liw)

Våga hela vägen? Ingen aning. Men jag har heta drömmar om grovhångel iaf. Troligen sträcker sig mina fantasier inte längre eftersom jag inte har erfarenhet att luta mig mot. Men jag är ... villig att läras upp ; )

Och idag pratade hon i princip normalt med mig. Jippie!

• gammelsmurf2

Kör hårt bruden, du lever bara en gång :)

• Anonym (go get her)

Håller med micalela, det du upplevt händer inte hur ofta som helst (eller hur?) - facebooka och googla loss och skicka henne ett meddelande. Hitta på nåt skäl vad som helst eller säg som det är att du vill ha kontakt. Vilket ångrar du mest om femtio år om ni inte får kontakt och du inte hittar nån annan som det känns likadant med? 

Jag har ett fåtal gånger upplevt det du beskriver och först på senare år börjat fatta att man inte kan sitta och vänta på att det ska hända av sig själv. Go get her!

Lycka till!!!!OCH berätta här sen.... 

• Anonym

undrar vilken fortsättning denna historia fick!!??? :D

Svar på tråden NU förstår jag hur ni menar och känner