• LittleSister

Nytt jobb och gravid!

Jag tog ett gravtest idag och det visade positivt :)

Jag har nyligen börjat ett jobb på deltid, och chefen har lovat mig en fast 75% tjänst fr.o.m. januari.
    När ska jag säga till henne att jag är gravid? Och hur?
    Vet inte vad hon kommer tycka om att ge mig en fast tjänst i januari om jag säger att jag är gravid :/

Och nu på lördag (9 oktober) ska vi ha fest med jobbet. Chefen kommer bjuda på alkohol, men vad ska jag skylla på när jag tackar nej till alkohol (om jag ännu inte har vågat berätta för chefen att jag är gravid vill säga).

Så det är ju lite bråttom, mindre än en vecka kvar tills jag antingen måste avslöja att jag är gravid eller om jag ska ljuga och hitta på något annat :/

Åh, snälla hjälp mig!

• Svar på tråden Nytt jobb och gravid!
  • Lena

Du kan ju alltid köra bil, skylla på krockande medicin, upp tidigt dagen efter eller bara säga du inte vill ha.

• Delene

Oj oj. Svår sits! Jag hade det likadant i våras när jag fick en tjänst. Har hon lovat dig tjänsten får hon inte som enda orsak ge den till nån annan "bara" för att du är gravid.

Det bästa och mest ärliga är att prata med din chef så snart som möjligt o berätta.. Men det är svårt, du har ju ännu ingen anställning där(?!)

Tuff sits, lycka till!!

• LittleSister
    Lena skrev 2010-10-03 20:15:00 följande:
    Du kan ju alltid köra bil, skylla på krockande medicin, upp tidigt dagen efter eller bara säga du inte vill ha.
    Köra bil kan jag inte skylla på, för chefen är lite lurig, hon vill inte avslöja vad vi ska göra på lördag. Det ska bli en överraskning säger hon :) Hon har sagt att vi alla ska åka bort nånstans tillsammans.

Men jag antar att jag får ljuga och säga att jag tar antibiotika elller nåt? :/ För om man tar det får man inte dricka alkohol har jag för mig, eller?

Vill ju helst inte säga nu på en gång till henne att jag är gravid, fick ju reda på det idag :)
  • LittleSister
    Delene skrev 2010-10-03 20:19:32 följande:
    Oj oj. Svår sits! Jag hade det likadant i våras när jag fick en tjänst. Har hon lovat dig tjänsten får hon inte som enda orsak ge den till nån annan "bara" för att du är gravid.

Det bästa och mest ärliga är att prata med din chef så snart som möjligt o berätta.. Men det är svårt, du har ju ännu ingen anställning där(?!)

Tuff sits, lycka till!!
    Det är nämligen så här att jag pluggar nu samtidigt som jag jobbar. Det är mer ett extra jobb jag har nu. Men jag är klar med skolan i december, därför blir jag (och chefen) tvugna att vänta till januari tills jag kan få en "riktig tjänst".

På vilket sätt ska jag berätta? Jag är ju ganska tidigt kommen. Det syns inte än att jag är gravid.
  • Lena
    LittleSister skrev 2010-10-03 20:25:50 följande:
    Det är nämligen så här att jag pluggar nu samtidigt som jag jobbar. Det är mer ett extra jobb jag har nu. Men jag är klar med skolan i december, därför blir jag (och chefen) tvugna att vänta till januari tills jag kan få en "riktig tjänst".

På vilket sätt ska jag berätta? Jag är ju ganska tidigt kommen. Det syns inte än att jag är gravid.
    Ni kan skriva kontrakt direkt men att det står där att du börjar i januari. Inget konstigt med det.
Svar på tråden Nytt jobb och gravid!