• vampyria2

Tråden för oss som vill veta om våra barn har WT namn :D

Ja så mycket snack om WT namn här på FL och klart man vill veta om man har WT barn eller inte
    Så jag tänkte att vi behöver en tråd där vi kan fråga och få svar på om våra barn är WT eller inte {#emotions_dlg.djavulsk} 

Min barn heter:
    Amanda
    Ann-josefin
    Moa
    och Loke

skriv gärna vad ni tycker om mina barn namn och fråga gärna om era barns namn  

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-04 08:30
    Oj mitten tjejen heter Anna.josefin och inget annat
    Sen är tråden startad med en uns av ironi om inte alla förstod det

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-04 23:22
    Haha jag kan visst inte stava till dotterns namn alls i dag Anna-josefin heter hon ju

Sen tänk på att svara på andras namn om du själv vill ha svar, blir lite mer liv i träden än om det bara är några få som ska sitta och svara

sen så kan jag kanske förklara i TS att WT= white trash, såg att några hade frågat efter det

• Svar på tråden Tråden för oss som vill veta om våra barn har WT namn :D
  • Tuss 1

White trash. Kan vara det töntigaste uttryck som finns. Är väl tänkt som den totala förnedringen. Folk som anser sig fina och ser ner på dem som har det sämre ställt i USA myntade det uttrycket. Då angående vita som bor i husvagn och anses vara mindre värda i samhället.

Nu har således nåt snille kommit på att folk med lägre status döper sina barn till lågstatus namn. Eller du kan vara wt för allt möjligt. Handlar du på ullared, bor i fel område, har fel frilla och jobb är du antagligen wt med.

Några är så fina att de kan bestämma vad som är wt .

• Liinaa91
    Tuss 1 skrev 2015-11-10 22:43:35 följande:

White trash. Kan vara det töntigaste uttryck som finns. Är väl tänkt som den totala förnedringen. Folk som anser sig fina och ser ner på dem som har det sämre ställt i USA myntade det uttrycket. Då angående vita som bor i husvagn och anses vara mindre värda i samhället.

Nu har således nåt snille kommit på att folk med lägre status döper sina barn till lågstatus namn. Eller du kan vara wt för allt möjligt. Handlar du på ullared, bor i fel område, har fel frilla och jobb är du antagligen wt med.

Håller med dig.. det är så dumt
  • MallaL
    Tuss 1 skrev 2015-11-10 22:43:35 följande:

Håller med om att uttrycket wt är fånigt. Men faktum kvartstår att olika namn är olika vanliga i olika grupper i samhället, precis som olika heminredning, klädstil etc är olika till viss del beroende på klasstillhörighet.

Det är alltså inget "snille" som bestämt vad som är lågstatusnam, det bestäms av vad de med lägst status ger sina barn för namn, precis som överklassnamnen blir de namn överklassen ger sina barn.

Sen bestämmer man själv om man brtyr sig om detta när man ska namnge sina barn!
  • cutepoison

Vi diskuterar namn här här hemma eftersom jag är gravid och vi är inte överens men hade det varit roligt att höra om ni tycker mina namnförslag är WT? 

Noelia eller Nathalie 

Kevin eller Sander 

Min sambo tycker Tor om det blir en pojke. Annie om det blir en tjej. 

• MallaL
    cutepoison skrev 2015-11-28 07:49:46 följande:

Vi diskuterar namn här här hemma eftersom jag är gravid och vi är inte överens men hade det varit roligt att höra om ni tycker mina namnförslag är WT? 

Noelia eller Nathalie 

Kevin eller Sander 

Jag skulle inte välja Noelia eller Kevin, lite varning där.

Sander, Tor och Annie är fina namn.
  • Tuss 1
    MallaL skrev 2015-11-28 07:22:17 följande:

Håller med om att uttrycket wt är fånigt. Men faktum kvartstår att olika namn är olika vanliga i olika grupper i samhället, precis som olika heminredning, klädstil etc är olika till viss del beroende på klasstillhörighet.

Det är alltså inget "snille" som bestämt vad som är lågstatusnam, det bestäms av vad de med lägst status ger sina barn för namn, precis som överklassnamnen blir de namn överklassen ger sina barn.

Sen bestämmer man själv om man brtyr sig om detta när man ska namnge sina barn!

Givetvis bestämmer man själv. Trodde inget annat.

Det du pratar om hör ihop med att man vill vara som alla andra. Dvs de man umgås med. För mig får folk namnge sina barn hur de vill. Det är ordet wt jag inte gillar. Och att människor bryr sig om ifall andra tycker att vissa namn är wt eller inte.
  • Pdf

Vi funderar på Märta till nästa, om det blir en tjej. Det kan väl ändå inte ses som wt?

• charlie00

Noelia eller Nathalie 

Kevin eller Sander 

Skulle hålla mig borta från Noelia, Kevin och Tor. Det är ju ni som bestämmer, men eftersom du frågade.

Annie är fint!
    Pdf skrev 2015-11-28 20:34:04 följande:

Vi funderar på Märta till nästa, om det blir en tjej. Det kan väl ändå inte ses som wt?

Nä, Märta är inte wt.
  • vampyria2
    LiAiMo skrev 2015-11-29 23:29:32 följande:

Vad tycker ni om mina döttrars namn!?

Linnea

Aira

Molly

Johanna

Det är ju verkligen inga WT namn, jätte eleganta är de ????
  • yoo

Noelia eller Nathalie 

Kevin eller Sander 

Noelia, Nathalie och Kevin är ju typisk WT varning. Tor fungerar, undvik Loke.
  • Remmens
    yoo skrev 2017-10-25 03:13:58 följande:

Noelia, Nathalie och Kevin är ju typisk WT varning. Tor fungerar, undvik Loke.

Att någon ens funderar på Kevin är chockerande.
  • yoo

Kevin och Ebba är den värsta whitetrash kombon, jag hört den sååå mycket.

• fluu
    yoo skrev 2017-10-25 03:54:05 följande:
    Kevin och Ebba är den värsta whitetrash kombon, jag hört den sååå mycket.
    Hur kan det superklassiska, och så ofta använt inom adeln och de högre klasserna, Ebba vara wt?
    Jag är Narcissus, en fåfäng fakir SAVE ME KAIZER!
Svar på tråden Tråden för oss som vill veta om våra barn har WT namn :D