• ett plus ett är lika med tre

Huvudvärk ett graviditetssymtom?

Är usel på sånt här med symtom..

Men nu är jag på BIM+1 och har haft huvudvärk i tre dagar. Ingen jättehuvudvärk, men lite malande... Det har räkt med en alvedon och sen har det varit som bortblåst...

Jag har varit helt säker på att jag inte är gravid denna gången eftersom vi inte haft så mycket sex, men nu känner jag av att det sticker i ena bröstet, vårtgårdarna är större och mörkare än de brukar vara...

Trött på att ha huvudvärk i alla fall.. Brukar inte ha huvudvärk innan mens i alla fall, brukar inte ha det överhuvudtaget, förrutom min migrän, det här är nåt helt annat...

• Svar på tråden Huvudvärk ett graviditetssymtom?
  • Jezamine

Högt blodtryck? Fel på ögonen? Blodbrist kand et också vara.

Jag är INTE avstängd
  • LetUsDoNumberTwo

Sökte lite på det och vad jag förstått så finns det vissa som fått huvudvärk i början av graviditeten. Även om det kanske inte är det vanligaste symptomet.

Hittade detta stycke: 
    Det är inte ovanligt med huvudvärk i början av graviditeten under den period då hormonerna stiger som hastigast - fram till vecka 10. Speciellt kvinnor som brukar få huvudvärk kring mens kan känna av det.

http://www.growingpeople.se/templates/Page.aspx?id=4890

Har själv haft lite ovanligt mycket huvudvärk och har BIM idag.

LetUsDoNumberTwo skrev 2010-10-04 21:34:41 följande:

Sökte lite på det och vad jag förstått så finns det vissa som fått huvudvärk i början av graviditeten. Även om det kanske inte är det vanligaste symptomet.

Hittade detta stycke: 
    Det är inte ovanligt med huvudvärk i början av graviditeten under den period då hormonerna stiger som hastigast - fram till vecka 10. Speciellt kvinnor som brukar få huvudvärk kring mens kan känna av det.

www.growingpeople.se/templates/Page.aspx?id=4...

Har själv haft lite ovanligt mycket huvudvärk och har BIM idag.

Det låter ju positivt.. Får hålla tummarna att mensen håller sig borta för vår del då...
  • HaltaLotta

Huvudvärk har varit mitt första symptom alla tr graviditeter. Inte så huvudvärk som när man är värsta bakis utan mer som när man är jättetrött liksom....

Två döttrar, En son, En sambo - mitt i skogen hittar ni mig! 1vuxen2barn.wordpress.com
  • LetUsDoNumberTwo
    ett plus ett är lika med tre skrev 2010-10-04 22:01:24 följande:
    Jag har bestämt mig, tror jag.... Om inte mensen kommer under natten (får alltid min mens på natten) så gör jag ett test imorgon...

Spännande! Då håller jag tummarna att du får ett fint plus imorgon.

• CharlotteGaines

Lycka till! Jag är på BIM+2 nu, gjorde negativt test igår så hoppas på att mensen fortsätter hålla sig borta!

• ifyouweremine

Min syster hade huvudvärk som enda gemensamma tidiga symtom under sina två graviditeter. Och hon brukar sällan ha huvudvärk i vanliga fall. Så det kan absolut vara ett graviditetstecken! Men det kan ju också vara att man får trötthetshuvudvärk av allt graviditets-grubbleri. :)

ifyouweremine skrev 2010-10-04 23:10:43 följande:
    Min syster hade huvudvärk som enda gemensamma tidiga symtom under sina två graviditeter. Och hon brukar sällan ha huvudvärk i vanliga fall. Så det kan absolut vara ett graviditetstecken! Men det kan ju också vara att man får trötthetshuvudvärk av allt graviditets-grubbleri. :)
    Men jag har inte grubblat så mycket på det...

Blev inget test idag, vi fick lite bråttom imorse så jag får ta det en annan dag...
  • Jenni01

Jag hade huvudvärk.  Räckte med alvedon och lite massage från maken. Den satt i länge.

• SweetBabe26

För några dagar sedan fick jag sån kraftig migrän å fyra dagar efter huvudvärk brukar inte ha varken migrän eller huvudvärk flera dagar i rad så man undrar ju varför man har det :/ som ni skrev så räckte det med att ta tab å sen försvann den. Ska ha mens om 5 dagar. Graviditet?

Svar på tråden Huvudvärk ett graviditetssymtom?