• idakarolina01

efterkontroll!

hej alla.. jag har lite funderingar..
    nu är det snart dags för mig att komma till efterkontrollen, jag tror min mens har kommit tillbaka.. (ammar inte) blödningen efter förlossningen slutade efter ca 10 dagar och 3 veckor senare blödde jag i tre  dagar vilket jag tror var mensen..

hursom, nu har jag och min pojkvän haft sex.. och helt oskyddat.. och jag känner mig så dum och orolig ifall jag skulle vara gravid igen.. känner mig som världens sämsta just nu! ska jag berätta för min BM att vi haft det? Har någon utav er gjort samma sak?

längtar bara nu tills mensen ska komma..

• Svar på tråden efterkontroll!
  • Mika86

på båda mina efterkontroller (två olika bm) har de frågat o då ha jag sagt som det varit att vi inte skyddat oss så ha de gjort ett test o sen inte mer med det

• nian74

Hade ni sex nyligen så kan du väl ta dagen efter-piller om du inte vill bli gravid?

Min barnmorska började med efterkontroll tidigare än vanligt efter att en mamma var gravid igen när hon kom på kontroll...

• idakarolina01

ja men inte så nyligen att dagenefter piller skulle hjälpa nu.
    man känner sig så jäkla dum bara.. men får hoppas att allt är som det ska nu ändå!

• nian74

Var inte för hård mot dig själv.
     Köp hem ett paket kondomer och sätt dig inte i den här situationen igen - det är ju så himla jobbigt att gå runt och vara orolig.

Svar på tråden efterkontroll!