• Lilla Ruth

Bra lokal för namngivningscermoni i Stockholm

Hej,

Är det någon som vet någon bra lokal för namngivningscermoni i Stockholm?????

• Svar på tråden Bra lokal för namngivningscermoni i Stockholm
  • 071001

De flesta "lokaler" i Stockholm verkar vara festvåningar man får hyra eller åtminstone catera mat ifrån. Jag försökte hjälpa svägerskan tidigare i år att hitta en lokal för samma ändamål utan att lyckas. 
    Hur har ni tänkte er det hela?

• 071001
    http://www.bokalokal.se/

Här kan du kolla på utbudet, men alla är som sagt lokaler som det kostar pengar på det ena eller det andra sättet att hyra.
  • Lilla Ruth

Ja, det verkar vara riktigt svårt att hitta en bra lokal Rynkar på näsan
    Jag hade tänkt mig en lokal där man kan hålla själva cermonin och sedan en enkel buffe samt fika.
    Vill ju att lokalen är charmig och inte för modern eller stel.
    Kan tänka mig att betala både för lokal och mat. Men bäst är ju om man får ta med så man kan få det så som man vill.

• 071001

Det du kan kolla är om det finns sk bygdegårdar där du bor. Här i sthlms city är det skralt utbud, men kanske om du bor i förorten att det finns?

• Ulrika70

En kompis bror med sambo hade cermonin på ett café som låg i deras kvarter inne i city. Tror att det var på en söndag och caféet var stängt. Kanske har ni ett favoritcafe eller restaurang?!

• 071001

Vastastan här också!
    Tänkte precis som Ulrika70 föreslå att kolla upp trevliga restauranger/caféer där ni kan tänka er att ha det. Eller se om det går att få en lite mer avskild del på ett trevligt ställe där ni kan ha det.

• Lilla Ruth

Det var en bra ide Glad
    För lokal verkar typ kört. Har letat i två dagar på nätet och hittar inget som kan fungera eller så kostar det jätte mycket.....

Svar på tråden Bra lokal för namngivningscermoni i Stockholm