• LoveP

Snälla någon som vet? Pergotime

Jag har ätit pergotime, enkelkur ett par omgångar. Har alltid fått ägglossning dag 17-18. Så blev jag gravid men fick tyvärr missfall i v 8. Eftersom jag inte har egen ägglossning fick jag provera för att få igång mensen och sen började jag med Pergotime igen ca 2 mån efter missfallet. Nu är jag på dag 18 och ingen som helst känning av ägglossning. Har ägglossningstestat sen dag 15.

Nu till frågan...
    Kan jag ha missat ägglossningen?? Eller hur sent kan den komma.? Om jag nu inte ens får ägglossning när ska jag då börja äta provera igen??

Snälla någon som vet.....

• Svar på tråden Snälla någon som vet? Pergotime
  • bubbel

Jag får min Äl runt dag 20-22 under pergobehandling, så det kan nog va lite olika...

Beklagar ditt missfall!
    Jag fick också i v8 för 1 år sen...

Du kan nog vänta några dagar till ifall ÄL kommer... Eller du kanske redan är gravid Skrattande
    Vet inte när du ska börja med provera igen... Jag fick vänta till dag 40, men det kan ju va individuellt.
    Ring din gyn och hör med dom.

Stort lycka till !!

• Fimpen72

Du kanske bör ringa gyn och fråga hur länge du ska vänta, det vore nog bra med ett VUL och blodprov för att se om du haft eller är på G att få ÄL.
    Det är inte bra att äta provera när man är gravid

Jag får ÄL dag 19 när jag äter pergo.

• LoveP

Tack Bubbel och Fimpen!!
    jag får väl testa några dagar till. Det är så konstigt att de inte gör VUL här under pergoperiod. Men får ringa upp när jag väntat ett par dagar till. Det är bara att min läkare ringer upp efter man sökt kontakt o det tar oftast 2 veckor innan han ringer upp igen :(..

• helena29
    Ni som ätit pergo....Lite funderingar! Hoppas ni erfarna kan svara...Varit på VUL. Min slemhinna var 9 mm och jag hade en äggblåsa på 14-15mm som han trodde på...
    Annars hade jag en på 22 mm på andra sidan, men den var ojämn, så den gillade han riktigt inte. Vet inte vad han menade riktigt!? Nån som vet....?
    Slemhinnan var inte riktigt synligt treskiktad ännu... Kan någon ngt om detta? Vad tror ni om en slemhinna på 9 mm och äggblåsa 14-15 mm? När kan ÄL infalla? 3-4 dgr?
Svar på tråden Snälla någon som vet? Pergotime