• Rosenskära

j-vla skitblöjor

Min bebbe är 6 månader. I kväll blev hon gnällig och jag kollade blöjan som jag bytt för ca 1  och 1/2 timme sedan. Hela lilla vulvan var alldeles röd, lite svullen. Hon grinade när jag sköljde lite ljummet vatten över. Det måste vara ICAs blöjor som vi köpt nu i veckan.

Vi har använt tygblöjor och ekologiska majsblöjor och hon har ALDRIG haft liknande utslag. Vi får ha en liten nakenfis mellan oss i sängen på en packe handdukar

ALDRIG mer plastblöjor med glada tryck som luktar kemi!!

• Svar på tråden j-vla skitblöjor
  • Nyfiken gul

ekologiska majsblöjor lät intressant, var finns sånt?

Alexander -98- Isaac -00- Victor -08-
  • Inni84

Kan det inte bara vara just den sorten då? Man behöver ju inte dra alla blöjor över en kam bara för att dom är av plast...

• Strumpan08

Pröva Libero. De innehåller inga mjukgörande eller lotions eller annat blaj. Min tjej blev röd av Pampers när hon var liten, men aldrig av Libero.

Strumpan ♥ 081209 ~ Pyret ♥ BF 101010
  • Poison82

Om du använde Icas märke så är jag inte förvånad, det märket suger balle

• madde10

Håller med! Använder tygblöjor på dagtid men engångs på natten för han sover bättre, och dom luktar SÅ äckligt! Man funderar ju vad som egentligen finns i blöjorna. Inte konstigt om dom får utslag.

Och när jag tar bort blöjan på morgonen sitter blöjan lite fast på honom, bläää.

Vill egentligen ha tygisar dygnet runt men han sover så mycket bättre i engångs.

• eec82
    Strumpan08 skrev 2010-10-05 20:58:02 följande:
    Pröva Libero. De innehåller inga mjukgörande eller lotions eller annat blaj. Min tjej blev röd av Pampers när hon var liten, men aldrig av Libero.
    mm samma här, aldrig mera pampers. Vi kör med Libero men har bara testat dem å huggies samt pampers då.
  • Rosenskära

De ekologiska jag använt finns på Coop forum. Det är ett svenskt märke. Det är väldigt snygga förpackningar med snygga bilder på. Och inga bjärta tryck på. 

Jo, jag drar alla plastblöjor över en kam. Ta en plastblöja, tryck upp den ordentligt mot ansiktet och andas i den, dra in lukten. Du KÄNNER att det luktar kemikalier.  Aldrig mer det på min flickas stjärt.

Vi bor lite i kappsäck just nu eftersom vi renoverar. När vi flyttar hem blir det tillbaka till tygisarna. Helt överlägset. Fräschas helt enkelt. 

• Rosenskära

Tänkte uppdatera er som är intresserade. Talade med ICA, bad dem om en komplett innehållsförteckning eftersom någon sådan inte finns deklarerad på paketet.

Jag fick detta mailat.
      Innehålsförteckningen:
      Pulp
      Superabsorbent
      Breathable textile back sheet
      Top sheet (transfer layer)
      Standing gather NW
       Loft
       Front wing
       Rear wing (ESP)
       Hook tab
       Loop
       Waist elastic
       Leg elastic
       Standing gather elastic
       Glue

Å herre min je. Hur dum tror de att man är.  Och vad f-an är tex "pulpen" tillverkad av?!

Jag mailade givetvis tillbaka och förtydligde att det jag vill veta är vilka ämnen de olika komponenterna är tillverkade av. Detta kanske blir en följetong.

Min dotter har en liten brännskada fortfarande. Hon har fått sova utan blöjor i två nätter nu, på dagarna har vi haft tygisar en liten stund och sedan nakenfis.  

• viracocha

Har upplevt samma sak med icas blöjor. Trodde det var allmänt kännt att deras blöjor var kassa. Och blev nu förvånad över att ingen klagat tidigare. (Borde kanske själv gjort det så att jag fått vara med i idningen :P ) Hoppas att de väljer bättre blöjor till sitt eget märke i fortsättningen.

Svar på tråden j-vla skitblöjor