Känner mig som ensamstående fast jag har sambo!!
HALVLÅNGT
Missuppfatta mig rätt. Jag har en sambo som är lugn, trygg och helt underbar..
Det är bara det att Jag, barnen och vårt hem ligger så långt ner på hans prioriteringslista.
Visst jag är mammaledig och har enligt mig huvudansvaret för hemmet eftersom jag är hemma och har äldsta barnet på dagis..(15tim/v) Men just nu så priotiterar han allt annat utom att vara hemma med oss och ge mig lite stöd,
Dottern är 9 mån och kommit i en riktigt klängig period. hon ska bara hänga på armen hela tiden kan inte sitte själv ens när jag går på toaletten för då får hon ett hysteriskt utbrott,,,,
Sonen är 2 och precis TOKTROTSIG...han gör allt han inte får utom att vara elak mot sin syster som tur är...
sen bor vi i en 3:a nu på 64Kvm medans vi väntar på att vår "nya" lägenhet renoveras och med två barn, två katter å två vuxna så blir det rätt stökigt snabbt och jag mår inte bra när det är stökigt omkring mig...
Så jag tillbringar dagarna m dottern på ena armen samtidigt som jag plockar bort sonen från farliga saker m andra handen..SAmtidigt som jag försöker ha hyfsad ordning hemma,, lagar mat...Plockar från morgon till kväll...på kvällarna fortsätter jag plocka det jag inte hann tidigare samtidigt som jag får springa in till barnen hela tiden för att dom vaknar....
har redan gått i väggen en gång pga alla krav jag ställer på mig själv och känner att det är på våg ditåt igen....Äta hinner jag knappt för jag måste hjälpa båda barnen vid matbordet...är konstant kissenödig för jag har inte ens ro att kissa färdigt....
Vet inte vad jag ska göra.....Känner mig ensamstående fast jag har en sambo...ibland känns det som att vi likagärna kan flytta isär å ha delad vårdnad så jag kan få ta det lite lugnt nån gång...