mithrandil skrev 2010-10-06 20:40:56 följande:
tack för allas svar!
Antar att det är väldigt olika för alla så jag ska kanske inte haka upp mig så mycket på det. Jag verkar haka upp mig ganska mycket på hur mycket det står på förpackningen att de FÅR äta och hur många mål men verkar som om jag är den enda som bryr mig om sånt?
Har precis ökat till 180ml per mål och då har jag äntligen fått 4timmar imellan igen. Hoppas på att om hon får bra med mat på dagen kanske hon kan börja sova hela nätter igen.
Tror ni det går bra att väcka henne för mat innan man själv går och lägger sig? Ikväll och många andra åt hon sista målet vid 18 så det är ju inte konstigt om hon är hungrig mitt i natten egentligen. förut när hon sov hela natten åt hon iaf vid 20-21 nånting.
Matar liggandes i sängen nu på natten men kommer nog börja mata i soffan istället för jag somnar under tiden hon äter så därför får hon inte rapa efteråt då hon själv somnar också.
Inte direkt så hon lider av ont i magen för det, men hon spyr väldigt mycket på dagen och jag tänkte kanske beror på det?
tycker jag borde veta detta eftersom jag nyligen gjort samma sak med sonen men han fick mat när han skrek och han åt mycket och sen så skrek han ju konstant också. vill inte göra samma misstag en gång till.
svårt det här med spädbarn, även om man har barn sen innan. 
Det verkar ju vara jätte olika hur mycket barn äter, har också stirrat mig blind på förpackningen och kollat hur mycket hon bör äta men å andra sidan så är min tjej liten i maten och kan ju vara bra med en riktlinjer på hur mycket dem ska få i sig men kunde ett tag känna panik över om hon inte kom upp i minst 700 ml per dygn, nu gör hon det men det är också däromkring hon ligger. Och det är väl lika normalt som att en annan bebis kan äta över 1000 ml per dygn.
väck henne innan ni går och lägger er så kankse hon sover hela natten, min lilla tjej är jätte svår att mata om hon blir väckt och är sömnig därför gör inte jag så för då äter hon bara lite grann.. säg 70-80 ml och vaknar ändå senare på natten och vill ha mer.
Brukar försöka få kvällsmålet runt sju tiden och sen sover hon fram till två. Har inga problem med att gå upp på natten, vi kommer nog få ha det så ett tag till, hon visar inga tendenser på att vilja sova över. Hon äter dessutom för lite under dagen för att kunna sova över ett nattmål.