• Mammsing

När ramla era stygn av?

Hej hopp, har några frågor ..
    Om ni blivit sydda under förlossning, när ramlade era stygn av och såg man det då?
    Det har nu gått 18 dagar sen förlossningen och har fortfarande inte vågat se efter, har inte heller känt eller sett dom ramla av. Tungan ute

• Svar på tråden När ramla era stygn av?
  • ÅzaLu

är det syttmed tråd som mkroppen själv ska ta hand om så är det ju inte så att tråden trillar av utan kroppen "äter upp" tråden så att säga =) den borde vara "uppäten" efter 18 dagar =)

• hannis

Det tog cirka 3 veckor. Jag tittade med spegel varje dag och när de inte var borta efter två veckor ringde jag till mvc som sa att jag skulle avvakta lite till. Efter 3 veckor var alla stygn borta.

• Mammsing
    ÅzaLu skrev 2010-10-05 23:30:22 följande:
    är det syttmed tråd som mkroppen själv ska ta hand om så är det ju inte så att tråden trillar av utan kroppen "äter upp" tråden så att säga =) den borde vara "uppäten" efter 18 dagar =)
    Oj, det har jag ingen aning om vad det är för tråd. Tungan ute Men när jag frågade så sa dom att "ja, då kommer du hitta som små rosetter i trosan." Förvånad 
    Men jag antar att det är en sån tråd du menar ändå, aja jag får ta tjuren vid hornen och försöka kolla efter, hehe.
  • Mammsing
    hannis skrev 2010-10-05 23:32:09 följande:
    Det tog cirka 3 veckor. Jag tittade med spegel varje dag och när de inte var borta efter två veckor ringde jag till mvc som sa att jag skulle avvakta lite till. Efter 3 veckor var alla stygn borta.
    Okej, ja snart har det ju gått 3 veckor så men tycker det känns lite läskigt faktiskt, vågar inte äns känna heller, haha. Glad
  • minon85

Mina försvann efter 2 veckor, och dom ramlade av - inte kroppen som "åt upp dom"

• Mammsing
    minon85 skrev 2010-10-06 08:56:30 följande:
    Mina försvann efter 2 veckor, och dom ramlade av - inte kroppen som "åt upp dom"
    Okej, men såg du att dom hade ramlat av eller kände du att dom lossnade?
    Tänkte att dom kanske har åkt ner i toaletten då ..
  • Grodan82

jag blev sydd efter förlossningen o de  e 13dagar sedan o jag har "tappat"
    alla stygn utan 1 tror jag,,, kollade med en spegel idag för jag har inte varit öm dom sista dagarna,,,,
    jag har inte sett några som dom sa att man kunde så dom har nog åkt ner i toaletten!!!

• Jaaanet

Det tog hela fem veckor för all tråd att försvinna. Hittade någon liten del i trosan och när fem veckor gått började det kika ut tråd lite här och var, så då var det bara att dra bort dem.

Svar på tråden När ramla era stygn av?