• trollurvas

Hur delar ni upp det kring jul?

Ni som har växelvis boende (veckovis) hur delar ni upp det kring jul?
    Kör ni på som vanligt å gör ingen skillnad på att det är jul, utan dagarna rullar på som dom brukar eller delar ni upp det lite annorlunda just vi jul så att båda föräldrarna får träffa barnen/barnet??

Vi är lite oense om det jag å sonens pappa....
    Skulle behöva lite tips å råd om hur ni gör Glad

• Svar på tråden Hur delar ni upp det kring jul?
  • anmaca

Min dotter är hos sin far varannan helg.
    Under jul, påsk, midsommar o andra storhelger så kör vi varannat år.
    Dvs vi struntar i vems helg det är utan som i år är det egentligen min helg över jul men hon var med oss förra året så då får hon vara hos sin pappa iår.
    Vi brukar byta på juldagen, så i år firar vi jul med familjen på annandagen och nästa år på julafton.

Det föll sig naturligt att vi kör varannat år på storhelgerna och för oss funkar det kanon.
    Lycka till

• trollurvas

Nån mer som firar jul???

• Profeten

Kör med varannan jul/födelsedag :)

Påsk osv tar vi den som har han enl vv.

• sonen08

vi kör varannat år midsommar/jul/nyår.. så detta året är de mitt nyår hans pappa har haft midsommar och så är de hans jul.. nästa år är de min midsommar o min jul o hans pappas nyår.. så vi kör vi o de funkar kanon

• whitestar

Min karl och hans ex delar på julafton,så vartannat år är bonusen här på förmiddan,vartannat år på eftermiddan!

• MammaHela

Förra året så delade vi på julafton, barnen var hos mig på förmiddagen coh åkte till pappa på eftermiddagen. Men det var inte roligt alls. Blev ett stort stressmoment för barnen.

Så i år ska barnen vara hos pappa på julafton och så kommer de till mig efter jul, och jag har nyår. Nästa år så blir det jag som får ha dem på julafton och han på nyår.

T är bra på att laga trasiga hjärtan.....
  • MammaHela
    AnnsoPannso skrev 2010-10-06 19:07:36 följande:
    Blir första julen nu sedan vi separerat, men vi har tänkt fira tillsammans.
    det är det absolut bästa, men eftersom mitt ex hade ett förhållande med sin nuvarande redan innan vi gjorde slut och han skulle fira med henne så var jag inte så sugen på det Tungan ute
    T är bra på att laga trasiga hjärtan.....
Svar på tråden Hur delar ni upp det kring jul?