Hur går de till när man söker havandeskapspenning?
Ja, hur går de till? Ringer dom arbetsplatsen? Kan man ha de inte alla dagar utan hälften el hur funkar de?
Ja, hur går de till? Ringer dom arbetsplatsen? Kan man ha de inte alla dagar utan hälften el hur funkar de?
Det är väl din chef som ansöker åt dig?
Det gjorde iallafall min chef.
du skriver en ansökan och din chef skall fylla i några papper också om omplacering är möjlig osv..
du kan välja att ansöka om hel, halv eller 1/4 dels dag..
Det är väl din chef som ansöker åt dig?
Det gjorde iallafall min chef.
Men så jag kan ansöka om att få jobba 1-2 dagar i veckan då? Ist för fyra?
Du ska fylla i en ansökan, blanketterna hittar du på forsakringskassan.se och sen finns de en blankett till om möjlighet till omplacering som finns på samma sida som din chef ska fylla i.
Jag har precis gjort de, de gick tyvärr inte att länka till blanketterna annars hade jag gjort de
Hmm.. Ok. Ska kolla med henne om det är möjligt. Omplacera går nog inte o jobba halva dagar är oxå ganska kört för jag jobbar så korta dagar redan..
Jag jobbar bara fyra dagar i veckan, så jag tänkte mig 2 i veckan eller ngt o sen "ledig".. äsch, jag vet inte ens vad fan dom går med på..
Jag vet bara att jag har ett tungt jobb men som de är nu så ber jag ju konstant om hjälp. Men det börjar kännas lite tafatt o mobbat. Känns som folk är trötta på att hjälpa mig.. :S
Är det ngn som vet om man måste ha ett läkarintyg för detta??
Min chef påstår detta men det står ju inget om de??
Särskilda besvär räknas inte till psykiska va? Utan det ska vara kroppsliga? Så som foglossning o dylikt?