• Princess Sophie

SEX!!! Hiss eller Diss efter det att bebisens ankomst???

Vissa påstår att efter man fått barn så avtar sexlusten man har inte lika mycket tid för varandra den andra parten kan komma att känna sig bortglömd eller rentav utanför, förhållandet utsätts för en prövning som heter duga helt enkelt. Finns det någon som vill berätta om hur eran relation såg ut innan ni fick barn och efter det att ni fick barn? Blev det någon stor skillnad? Berätta!!!

• Svar på tråden SEX!!! Hiss eller Diss efter det att bebisens ankomst???
  • pojkens

absolut en törn till sexlivet/relationen. Jag var rätt deppig och väldigt väldigt trött efter att vår son kom. Sex var det sista jag tänkte på, bara att överleva. Men om man är inställd på att det kan bli så en period så behöver ju det itne vara en katastrof heller. Förhållanden går ju upp och ner och ibland är andra saker viktigare än sex. Sen fick jag problem med smärtor också, inte så kul. Så sexlivet är definitivt fortfarande sämre än innan, nu även 2 år efteråt. 

Men man kan även säga att relationen i helhet är starkare eftersom man är en familj, med ansvar för ett barn som man älskar. Och den känslan räcker rätt långt tycker jag, även om man måste arbeta mer på att ta hand om varandra och få till ett fungerande sexliv eller bara fungerande "dating" med uppvakting. Och att inte gå runt i mysbyxor hela tiden som jag tenderar att göra ...:)  

Svar på tråden SEX!!! Hiss eller Diss efter det att bebisens ankomst???