• TillaLilla

vad ska vi bjuda på????

Min lilla son är snart  två månader och de känns som de börja bli dags att bjuda till dop. MEN får panik av att jag inte vet vad vi ska bjuda på, har inte alls tid att stå och laga mat till en himla massa personer och inte riktigt ekonomin till att beställa. SÅ något förslag på något som gå ganska så snabbt men ändå roligt och inte alltför dyrt att bjuda på??? Är runt 30 personer så de ska räcka till en del...

• Svar på tråden vad ska vi bjuda på????
  • Fröken85

Varför inte bara dopkaffe? Kaffe & saft med tårta? Egna tårtor gör man hyfsat billigt och smidigt med färdiga tårtbottnar och lite tillbehör.

Jag tycker abslout inte man behöver bjuda på mer än fika. Men man får tänka lite på tidpunkten för dopet oxå så att folk har hunnit äta innan.

• mullzack

Jag gjorde det lätt för mig. Smörgåstårta gjord på polarkakor med färdiga röror från affären mellan. Enkelt och lite mer mättande än bara tårta.

Håller med föregående talare att det hänger på vilken doptid du har, före eller efter lunch eller är det på kvällen mm

Julia 05 Kevin 07
  • Fröken85
    mullzack skrev 2010-10-06 12:30:42 följande:
    Jag gjorde det lätt för mig. Smörgåstårta gjord på polarkakor med färdiga röror från affären mellan. Enkelt och lite mer mättande än bara tårta.

Håller med föregående talare att det hänger på vilken doptid du har, före eller efter lunch eller är det på kvällen mm
    Men ni hade inte vanlig tårta då oxå eller? Jag är lite allergisk mot smörgåstårta på kalas (om mna har tårta oxå) för det brukar bli lite tårta på tårta så att säga. men det kanske bara är jag? (absolut inget illa menat!!)
  • Niiskuneiti

Om man bara är tydlig i inbjudan så tycker jag det räcker med tårta! Glad

Annars kan du baka lite pajer själv, det blir inte så dyrt. Servera med lite grönt.

• Fröken85
    Niiskuneiti skrev 2010-10-07 12:24:11 följande:
    Om man bara är tydlig i inbjudan så tycker jag det räcker med tårta! Glad

Annars kan du baka lite pajer själv, det blir inte så dyrt. Servera med lite grönt.
    Precis. Man skriver att "efter dopet bjuder vi på dopkaffe/dopfika hemma hos oss" eller liknande!
Svar på tråden vad ska vi bjuda på????