Kan utslag och klåda bero på alkholismen?
En tanke som slog mig idag. Jag är gravid och har fått en massa utslag och klåda vilken i värsta fall kan inebära Hepatos som innebär att levern är för ansträngd och läcker ut en del ämnen.
Min far är alkoholist kan man väl säga, han dricker flera kvällar i veckan samtidigt som han smyger med det och det blir bara mer och mer. Han har sen 1 år tillbaka fått massa utslag över hela kroppen och riktig klåda. Hans ben är helt förstörda av utslag och allt kliande. Han har vart hos flera läkare och hudläkare och fått salvor mm men inget hjälper. Kan det inte vara så att pga av för mkt alkohol så skadas ju levern som vi vet och då ger den symtom av dessa utslag?? Eller är det bara så när man är gravid tro?
Är detta inget som läkare kan kolla upp isåfall att de beror på levern? Isåfall borde de ju ta upp detta med överkonsumerande av alhohol? Det är jätte känsligt och helst skulle jag vilja att han får hjälp med drickandet men man är tyvärr för rädd att ta upp ämnet. Så därför har de pågått såpass länge och jag kan lova att den levern inte lär må bra.