"Om jag blir gravid så gör jag abort."
*Vill också bidra till ännu en abortdiskussionstråd*
Vem är värst (som i mest oetisk/omoralisk/lösaktig/idiotisk/övriga förkastliga adjektiv) av följande:
En kvinna som vid 8 tillfället vetat om att hon haft ägglossning, och haft oskyddat sex med tanken att "Om jag blir gravid så gör jag abort", och som vid alla dessa 8 tillfällen faktiskt blivit gravid och gjort abort.
En man som vid 8 tillfällen träffat på kvinnor som berättat "Jag har ägglossning och använder inget preventivmedel. Om jag blir gravid så gör jag abort." och vid alla dessa tillfällen haft oskyddat sex med kvinnan i fråga, och fått veta i efterhand att kvinnorna blev gravida och gjorde abort.
(Nej, jag har inte med något "Annat" eller "De är lika illa/bra"-alternativ, utan endast dessa två svartvita alternativ, enbart för att tvinga er att välja och spetsa till frågeställningen lite
Naturligtvis skall ni bortse från risken de utsätter sig för gällande könssjukdomar, och också från sannolikheten att det faktiskt skall ske en befruktning också vid oskyddat sex vid äl osv.)
TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-06 20:42
Jag kan tillägga att de 8 tillfällena för mannens del skedde med så pass lång tid mellan att han vid tillfälle nr 2 fått veta att kvinnan vid tillfälle nr 1 blev gravid och gjorde abort.
TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-06 23:00
För sakens skull kan också nämnas att alla aborter som den enskilda kvinnan + mannens sexpartners genomgår är okomplicerade, helt komplikationsfria medicinska aborter i vecka 6.
TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-08 20:37
Gör det någon skillnad om mannen har en magisk förmåga som gör att han vet säkert att kvinnorna menar allvar med det de säger och kommer att göra abort vid en eventuell graviditet? Dvs. att han kan vara lika säker på vad kvinnorna kommer att göra som kvinnan som genomför 8 aborter är säker på sitt eget beslut?
(Obs! Han har alltså inte en förmåga som gör att han vet om kvinnan kommer att bli gravid vid samlaget eller inte, utan han vet bara att kvinnan kommer att göra abort om samlaget resulterar i graviditet.)