En mens fråga
Så till min egentliga fråga: blir mensen regelbunden direkt eller efter ett tag? Vad har ni för erfarenheter? Vad ska man liksom vänta sig?!
MIn son kom i mars och min mes är ännu inte regelbundetn :/
Sååååååå när ska man börja oroa sig för att det kan vara nått annat då?
Ja men jag menade hur länge man kan ha is i magen. Kan det liksom hoppa över en gång, komma jätte tätt etc? Jaja det löser sig ju men det är lite tråkigt att vara tillbaka till tonåren igen och inte veta riktigt när det kommer :)
Jag tror inte du skall behöva vara orolig. Jag fick min mens tillbaka 1,5 månader efter förlossningen. Men den blev inte regelbunden förrän jag slutade amma helt.
Hmmmm ok då. Tänk om man bara kunde få veta när den blir regelbunden igen, skulle vara så mycket skönare :)
Min kom 5 veckor efter förlossningen och blev regelbunden direkt. Trots helamning.
Min mens har kommit tillbaka väldigt tidigt efter förlossningarna. Första gången dröjde det bara 5 veckor, andra 9 veckor och nu sista gången 9½ vecka. Mensen har sedan kommit lika regelbundet som innan jag fick barn. Jobbigt kanske vissa skulle tycka, ganska skönt tycker jag.
Hmmmmmmm ja jag bara önskade man hade ett svar på hur det blir för mig. Hur länge tycker ni man ska vänta med att testa sig om inte mensen kommer på (enligt mig) utsatt tid? När den "hoppat över" en hel månad eller tidigare? Pantad fråga jag vet men jag måste ju ställa den :)
Fick också tillbaks mensen efter några veckor, trots helamning. Var så efter 2 graviditeter. Sist tog det 4 månader - vilken lyx!!!
Mensen har varit regelbunden direkt.
Testa sig - kolla om man är gravid menar du? Det är väl bara att kolla om du misstänker att det kan vara så...
Jo jag vet att det inte är ett skydd. Jaja, bara vänta och se om den dyker upp nått mer eller om den väljer att hålla sig borta ett tag :)