• ModestyEva

En mens fråga

Jag fick en fantastisk liten dotter den 6/6 och lördagen den 11 september fick jag första mensen, alltså efter bara 3 månader och några dagar efter förlossningen...SURT sa räven! 

Så till min egentliga fråga: blir mensen regelbunden direkt eller efter ett tag? Vad har ni för erfarenheter? Vad ska man liksom vänta sig?!
  • Svar på tråden En mens fråga
  • kakmamman

MIn son kom i mars och min mes är ännu inte regelbundetn :/

♥ (¯`°?.¸ ♥Tänk att en sådan liten människa kan ha en sån stor plats i mitt hjärta♥¸.?°´¯) ♥
  • kakmamman
    ModestyEva skrev 2010-10-07 15:32:51 följande:
    Sååååååå när ska man börja oroa sig för att det kan vara nått annat då?
    När man oroar sig kan det ju vara skönt att kolla upp det, onödigt å gå å tänka på sånt =D
    ♥ (¯`°?.¸ ♥Tänk att en sådan liten människa kan ha en sån stor plats i mitt hjärta♥¸.?°´¯) ♥
  • ModestyEva

Ja men jag menade hur länge man kan ha is i magen. Kan det liksom hoppa över en gång, komma jätte tätt etc? Jaja det löser sig ju men det är lite tråkigt att vara tillbaka till tonåren igen och inte veta riktigt när det kommer :)

• Ogräset

Jag tror inte du skall behöva vara orolig. Jag fick min mens tillbaka 1,5 månader efter förlossningen. Men den blev inte regelbunden förrän jag slutade amma helt.

• Marie30

Min kom 5 veckor efter förlossningen och blev regelbunden direkt. Trots helamning. 

• The Bumblebee

Min mens har kommit tillbaka väldigt tidigt efter förlossningarna. Första gången dröjde det bara 5 veckor, andra 9 veckor och nu sista gången 9½ vecka. Mensen har sedan kommit lika regelbundet som innan jag fick barn. Jobbigt kanske vissa skulle tycka, ganska skönt tycker jag.

(¯`°?.¸.?:*¨¨*:?.♥.?:*¨¨*:?. ♥Aron♥Elmer♥Lovis♥ .?:*¨¨*:?.♥.?:*¨¨*:?.¸.?°´¯)
  • The Bumblebee
    Marie30 skrev 2010-10-10 10:41:50 följande:
    Min kom 5 veckor efter förlossningen och blev regelbunden direkt. Trots helamning. 
    Samma för mig. Ammade minst var 3:e timme oxå. Trodde ett tag att jag fick tillbaka mensen så snabbt pga av att bebisen fick lite tilläggsmatning (han var prematur) efter varje amning första veckan (fick väcka honom och amma på nätterna oxå) men nu tror jag att min kropp är sån här helt enkelt.
    (¯`°?.¸.?:*¨¨*:?.♥.?:*¨¨*:?. ♥Aron♥Elmer♥Lovis♥ .?:*¨¨*:?.♥.?:*¨¨*:?.¸.?°´¯)
  • ModestyEva

Hmmmmmmm ja jag bara önskade man hade ett svar på hur det blir för mig. Hur länge tycker ni man ska vänta med att testa sig om inte mensen kommer på (enligt mig) utsatt tid? När den "hoppat över" en hel månad eller tidigare? Pantad fråga jag vet men jag måste ju ställa den :)

• pigglet

Fick också tillbaks mensen efter några veckor, trots helamning. Var så efter 2 graviditeter. Sist tog det 4 månader - vilken lyx!!!

Mensen har varit regelbunden direkt.

Testa sig - kolla om man är gravid menar du? Det är väl bara att kolla om du misstänker att det kan vara så...

• Ogräset
    ModestyEva skrev 2010-10-10 21:10:38 följande:
    Hmmmmmmm ja jag bara önskade man hade ett svar på hur det blir för mig. Hur länge tycker ni man ska vänta med att testa sig om inte mensen kommer på (enligt mig) utsatt tid? När den "hoppat över" en hel månad eller tidigare? Pantad fråga jag vet men jag måste ju ställa den :)
    Testa sig? Om du inte vill bli gravid så Måste du använda primitivmedel, mens eller ej. Amning är inget skydd emot sådant.

Och om du misstänker att du är gravid så är det väl bara att testa? Det brukar även, trots allt, uppstå andra symptom än utebliven mens om man är gravid.
Svar på tråden En mens fråga