• Japan87

Pergotime - Vilken kur blev er lyckoträff när det kommer till PLUS på stickan ???

Själv ska jag börja på första kuren pergotime imorgon!

Ni kan väl skriva i lite varför ni behövt pergotime osv ... om det är pga pco eller liknande ...

Hur levde ni under tiden med pergo ... Någon speciell kost ?
    Gick ni ner i vikt något ?
    Hur levde eran karl ... ?

Gjorde ni saker för att "slappna av" lättare osv ? (för visst kan man bli uppstressad av att befinna sig i bebisverkstan??!)

Hoppas så många som bara kaaaan röstar o skriver ett litet inlägg =)=)

Kram på er alla!

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Pergotime - Vilken kur blev er lyckoträff när det kommer till PLUS på stickan ???
  • crazykitten

Kur två, en dubbeldos med Pergo. Enkeldos gav ingenting, men den dubbla gav både ÄL och svallningar. =) Och som tur var ett barn också. Har PCO och känner mig överlycklig att det var "så enkelt". I mitt huvud låg jag hela tiden tre steg framöver. Ni vet "Om inte dubbel går är det trippel kvar,  trippel får man inte köra hur länge som helst, om inte det funkar blir det..."

Smulan: Håller tummarna för dig!!

• Japan87
    crazykitten skrev 2010-11-05 16:08:18 följande:
    Kur två, en dubbeldos med Pergo. Enkeldos gav ingenting, men den dubbla gav både ÄL och svallningar. =) Och som tur var ett barn också. Har PCO och känner mig överlycklig att det var "så enkelt". I mitt huvud låg jag hela tiden tre steg framöver. Ni vet "Om inte dubbel går är det trippel kvar,  trippel får man inte köra hur länge som helst, om inte det funkar blir det..."

Smulan: Håller tummarna för dig!!
    Va roligt =) Skönt att slippa gå längre!

Jag ska börja min andra kur snart, när mensen vågar sig komma ...
    Fick inte heller nån ÄL av enkeldos ...
    Gyn tyckte att jag skulle ta 1,5 tablett istället för 2 tabletter, men man kanske skulle tjata sig till dubbel ...
    Känns som att varrför skulle 1,5 tablett hjälpa, om inte 1 tablett gör det ... så 2st känns mer rejält !
    Får se vad hon säger ... Hon var rädd att jag skulle bli överstimmulerad med 2st, men vet inte hur stor risken är för det, när äggen inte växte nått på 1 tablett, och ingen äl ....
  • Fridaj

På onsdag börjar jag min dubbel dos;) fick mens idag på dag 32. Brukar aldrig komma så tidigt (har oftast över 40-50 dagar) mellan menstruationer. Hoppas nu på en liten denna kuren;)

• Japan87
    Fridaj skrev 2010-11-08 22:21:29 följande:
    På onsdag börjar jag min dubbel dos;) fick mens idag på dag 32. Brukar aldrig komma så tidigt (har oftast över 40-50 dagar) mellan menstruationer. Hoppas nu på en liten denna kuren;)
    Håller tummarna för dig =)
    Min mens har inte kommit än =/ dag 36 idag (inte gravid, hade ingen äl pga låga värden på progesteronprovet)

Gött att få den på dag 32 =)
  • Fridaj

Tack. Du ska se att den kommer snart Lillahjärtat87. Ja det var en överraskning och man blev glad att den kom;) haha konstigt att man kan bli glad för det;) hoppas bara man inte får mer svallningar av pergon denna kur. För oj va varm jag blev och kunde inte sova.

• Japan87
    Fridaj skrev 2010-11-08 22:28:23 följande:
    Tack. Du ska se att den kommer snart Lillahjärtat87. Ja det var en överraskning och man blev glad att den kom;) haha konstigt att man kan bli glad för det;) hoppas bara man inte får mer svallningar av pergon denna kur. För oj va varm jag blev och kunde inte sova.
    Ja den gör nog det =)

Haha, ja visst blir man! Världens halleluja-moment när den kommer =P
    Om man haft dålig Äl vill säga, annars hoppas man ju på plus ist för mens lix =)

Jasså, fick du sånna svallningar. Jag kände inte mkt av pergon denna gången som var. som tur var =)
  • Fridaj

Lillahjärtat87: haha ja man hoppas på +denna gången så nu vill jag inte se den där mensen mer hihi. Jag hoppas jag med slipper få massa känningar.

• mullemuppan

Åt enkeldos Pergotime tre gånger för att stötta ägglossningen (efter en PCO-diagnos), jag fick tydliga ägglossningar med hjälp av endast Metformin men jag fick Pergo ändå och uppföljningar med VUL och allt sånt där. Vid första tillfället fick maken prestationsångest så då blev det inget, andra gången slutade i ett tidigt missfall och månaden efter den tredje kuren blev jag gravid (snurrigt det där, enligt vissa läkare så ger Pergon effekt två månader). Sonen är snart 9 månader nu!

• Fridaj

Mullemuppan: va härligt att det gick vägen till slut;) grattis till den lille plutten.

• crazykitten

Håller tummarna för er verkligen!!!

Vid enkel dos kände jag ingenting, men vid dubbel - OJ vilka svallningar!! *ler* Var i fjällen och gick i t-shirt med öppen jacka emellanåt.. jag som aaalltid fryser. Svärmor var nog lite fundersam! =)

Håll migg uppdaterad om hur det går! =)

• Fridaj
    crazykitten skrev 2010-11-16 19:20:05 följande:
    Håller tummarna för er verkligen!!!

Vid enkel dos kände jag ingenting, men vid dubbel - OJ vilka svallningar!! *ler* Var i fjällen och gick i t-shirt med öppen jacka emellanåt.. jag som aaalltid fryser. Svärmor var nog lite fundersam! =)

Håll migg uppdaterad om hur det går! =)
    Hihi nja jag har lite svallningar kan vakna på morgonen JÄTTE varm och sen på kvällarna fryser jag som tusan och på jobbet med... Ska uppdatera om läget här sen :D
  • bubblan91

hejsan!
    Här e en till me pco, vi har än så länge "bara" försökt i ett halvår. fick diagnosen pco för 2 veckor sen.
    tänkte höra med er hur långt ni fick vänta på att få börja med pergotime. än så länge tar jag bara primolut-nor för att få någon blödning.

• Linslusen04

kommer inte ihåg.. hade nog tagit endel innan. och jag vet inte, om vi lyckades med eller utan. om vår dotter blev till på ett pergoförsök, eller utan ! idag har vi 2 barn, och jag hoppas på ett tredje och kanske fjärde.. men är tyvär inte överens om det ! men hoppas att det ska gå fort, när vi är överens. om vi någonsin blir det. men om vi bestämmer oss för en nr. 3:a, så hoppas jag att det ska gå felfritt då

• Tessan1980

Har gått på pergo i 1 kur nu, dubbeldos. Inväntar BIM för o se om vi lyckats. Blev gravid Juli 09. Månaden efter p-piller stopp. Bebis hjärta slutade dock slå i grav vecka 20. Försökt sen Jan-2010. Fick diagnosen PCO i februari i år.

• Laura88

Själv ska jag till gyn på måndag för sista undersökningen innan pergo-start (hittade sista pergo i lilla Nybro!). Jag har PCO, makens spermier är perfekta, har gått ner 60 kg (väger nu 64-65 kg så normalviktig). Har inga menstruationer alls :( min sista var i augusti kanske...eller juli... kommer inte ihåg. Så nu ska jag undersökas, få nån medicin för att få blödning och sen kör vi på med Pergo :)

Svar på tråden Pergotime - Vilken kur blev er lyckoträff när det kommer till PLUS på stickan ???