cloudberry79 skrev 2010-10-08 23:35:22 följande:
Jag håller med dig där. Den första tiden i sonens liv var någon av oss föräldrar konstant närvarande. Han sov på oss, med knapplarm. Hade honom i sjalen eller selen när jag gick runt hemma. Nu däremot kan jag tänka mig att lämna honom en liten stund i bilen om jag springer in och betalar bensinen typ, men då vet han ju också att jag strax kommer tillbaka, eftersom vi pratar om det före.
Ungefär som här, men nu vet jag att vår situation var olik det normala såklart

Takhiza skrev 2010-10-09 00:08:45 följande:
Nu är jag dock mamma till en dotter som inte överlevde själv (hon var första barnet) men jag hade ändå inte sonen med mig dygnet runt. Han låg ju tex själv i vagnen när han var liten och jag lagade mat, sov själv i sin säng när jag var på toaletten osv. och vi hade inte larm. Nu är ju detta lite OT men de jag menar är att jag tror inte de är sunt för någon att barnet ALDRIG får vara lite "ensamt"
Vi skaffade larm efter tredje incidententen och vår dotter, som är för tidigt född hade ofta andningsapneér så det är jag glad för. Sen fick hon såklart vara ensam och när jag skaffat larmet så sov hon själv på övervåningen men då kändes det också tryggare såklart

FruSen skrev 2010-10-09 07:27:23 följande:
Det förstår jag absolut. Men då riktar jag min fråga till alla de i tråden som menar att "vem som helst kan komma och sno bilen/barnet på den minut man är borta!"
Dagis måste ju ligga väldigt konstigt till då (granne med en anstalt utan låsta dörrar? Mega-köpcentrum-mitt-i-smeten-dagis?)
Alla dagis jag varit på (både då ajg arbetat och då jag besökt/kört förbi/googlat i mitt område/kommun) har legat i lugna trygga trygga villakvarter utan onödig förbipasserande trafik, eller bredvid en låg- mellanstadieskola. Om man nu är så rädd för biltjuvar och kidnappare är det väl hemundervisning som är det enda rätta då? Vågar man heller inte lämna barnen i skolan?
Jag förstår att du inte gör det, men jag hade ju inte lämnat min äldsta dotter som inte hade denna problematiken heller

Jag har aldrig tänkt mig att någon ska kidnappa mitt barn och jag tror faktiskt få människor har just den anledningen till att inte lämna sitt barn ensamt i bilen. Här var ju en i tråden vars bil självantände exempelvis...