Free Spirit skrev 2010-10-14 12:02:49 följande:
At styre sine lyster passer ingen for en VIL leve dem ut..Men klart det går ann å styre seg så pass at en ikke lever uansvarlig og sexer rundt for så å bli uønsket gravid..har sett nok av den holdningen og kanskje det er det jeg mest reagerer på. En vill ha sex, men konsekvensen skiter en fullstendig i..det er jo bare å ta abort!!
Vi kan absolutt ha det bra uten sex..det er ikke et primær behov for å leve og ha det godt..tenk bare på dem som er 40 og endå er jomfru..ka skal dei si? jeg kjenner godt voksne som ingen mann har og stråler endå av sunnhet. Det har mer med vår egen instilling til sex å gjøre anser jeg.

Jo, sex ÄR faktiskt ett primärt behov för att leva och må bra. Hur vet du att de som inte har någon man inte har sex? Eller att denne faktiskt mår bra helt utan sex? 40 åriga oskulder brukar sällan må speciellt bra, eller så är de inte oskulder utan bara nått folk tror.
Alla berättar inte för alla hur de mår, eller låter det synas på utsidan, men det ska till att man är frigid för att inte sex skall vara ett primärt behov, och SÅ många i värden som öht inte har ett sexuellt behov någonsin finns det faktiskt inte (märk väl att dessa personer aldrig vill ha sex och att de gånger de väl har det känns mer som ett övergrepp för dem).
Det är inget påhitt att människan måste ha sex för att må bra, det är ren fakta, vi har några få starka drifter för vår överlevnadsskull och de är också de starksate vi besitter, dessa är: Att söka föda/äta, Försvar/Aggresivitet/flykt, Sex, Sömn. Dessa befinner sig i vår reptilhjärna och reptilhjärnan är det sista stället i huvudet som slutar fungerar vid stress osv. När någon är rejält berusad är tex reptilhjärnan så gott som den enda delen i huvudet som fungerar, vilket brukar märkas ganska tydligt
Jag kan väll säga såhär, när jag gick i låg,mellan och högstadiet fick mina föräldrar (och jag) på föräldramöte efter föräldramöte höra att mina lärare tyckte jag var en sådan öppen, glad, frammår och duktig elev, att jag tog så bra ansvar och jämt verkade må bra och vara på glatt humör. Vad mina lärare inte visste (och inte mina föräldrar heller) var att jag från 4 års ålder utnyttjades sexuellt av en vän till familjen, att jag skar mig själv och hade långt gående planer på att ta mitt liv, lärarna visste inte heller att jag utsattes för psykisk och fysisk misshandel av mina föräldrar.
SÅ tro inte att en persons verkliga mående syns på utsidan!