Lei skrev 2010-10-08 09:33:05 följande:
Såvitt jag vet födds man med PCOS/PCO så om du har det hadde du det innan också. Det är ju inte alla som faktiskt får problem med att få barn trots de har PCOS/PCO.
Sen tycker jag inte alla dina symtom är typiska PCOS symtom som tex:
-ont i leder och även som molande mensvärk nästan hela tiden( går ut i höfterna och benen)
-ont i brösten som när mjölken rinner till
-trött
-hungrig nästan hela tiden
-ljusrosa småååå blödningar
- frusen
- fett hår
-svettas mycket
-fet hy
är alla nya symtom som jag aldrig hört talas om att man kan få med PCOS eller vet om någon annan jag känner med PCOS som har.
Sen om dina p-piller "hjälpte" dvs du hade mens när du skulle ha mens etc och det inte var extra hormoner i dem (som PCOS drabbade kvinnor behöver) så tror jag även chansen är lite att det är just PCOS du har. Sen kan alla oavsett problem eller inte ha svårt att bli gravid de första året efter de slutade med p-piller då p-piller effekten kan tyvärr finnas kvar i kroppen upp till 1 år efter man slutat.
Vad du än lider av hoppas jag att du/ni får den hjälp ni behöver.
hej jag läste nyss att de symtomen jag nämnde faktiskt är tecken på PCOS men tack för svaret iallafall.
Det visar väl sig när vi börjar utredningen. jag slutade med p-piller för snart 2år sen så det är det inte. Plus att jag inte har någon mens och försökt få igång den med provera som jag fick utskrivet i somras men som bara gav mig en blödning som nu är borta i 3 månader igen har inte haft mens på 10 månader så något fel är det.
Hoppas bara att de hittar orsaken så att jag kan påbörja behandling.