• Guslageran

Förskola i Lundby/Hisingen

Det är snart sags för oss att börja söka en förskoleplats åt vår son.
    Vi bor i Lundby/Hisingen, nära Wieselgrensplatsen och det finns en hel del förskolor runt omkring oss.
    Ni som har barn på någon förskola/dagmamma i området, kan ni ge mig tips eller fördelar/nackdelar med den förskola som ni har?

• Svar på tråden Förskola i Lundby/Hisingen
  • sesssan

jag har inte mina barn i Lundby men jobbar där...jobbar dokc int epå förskola men jobbar brevid blackekvägens förskola...sätt inte era barn där..dom hsar ingen koll på barnen alls, vi har fått se mkt hemskt som ingen fröken sett.

• sesssan

Rättelse...jag skrev fel jobbar INTE brevid blackevägens..utan sockenvägens..så det blev lite fel.

• pessl
    sesssan skrev 2010-10-29 16:07:47 följande:
    Rättelse...jag skrev fel jobbar INTE brevid blackevägens..utan sockenvägens..så det blev lite fel.
    Vad menar du egentligen? Kan du inte utveckla ett sådant påstående?
  • Guslageran

Jo jag har skickat in en ansökan nu.
    Taklöksvägen, Hällskriftsgatan och Prästkragsgatan ligger i topp. Skrattande

• Frwid
    sesssan skrev 2010-10-29 16:07:47 följande:
    Jag undrar också om du kan utveckla ditt senaste inlägg...

Du sa först att du jobbar bredvid Blackevägen och har sett hemska saker hända där. Sedan sa du att du jobbar bredvid Sockenvägen. Jag undrar om det därför var Sockenvägens förskola du hade sett hemska saker på?

Annars får du gärna utveckla vad som var hemskt och varför du säger att personalen inte har koll.
  • lillis02
    Guslageran skrev 2010-10-10 17:20:49 följande:
    Inget tips?

Jag har haft mitt barn på Blackevägens förskola. Rekomenderas INTE!
    Barnens säkerhet sätts på spel hela tiden. Vanvård har förekommit pga bristande rutiner och konstant ny personal och vikarier. Barn har kommit hem med brännskador för att blöjorna inte byts i tid. Totalt olämplig förskole chef. Tyvärr är hon chef för 5 förskolor till. Har även pratat med en del personal på dom andra förskolorna och dom rekomenderas inte heller. 
    Hade fruktansvärd ångest över att behöva lämna mitt barn där! Det upplevdes som ett dåligt sommardagis på heltid.. Flera personal och vikareier har rekomenderat föräldrar att byta dagis. 
  • lillis02
    lillis02 skrev 2013-05-30 17:47:27 följande:

Jag har haft mitt barn på Blackevägens förskola. Rekomenderas INTE!
    Barnens säkerhet sätts på spel hela tiden. Vanvård har förekommit pga bristande rutiner och konstant ny personal och vikarier. Barn har kommit hem med brännskador för att blöjorna inte byts i tid. Totalt olämplig förskole chef. Tyvärr är hon chef för 5 förskolor till. Har även pratat med en del personal på dom andra förskolorna och dom rekomenderas inte heller. 
    Hade fruktansvärd ångest över att behöva lämna mitt barn där! Det upplevdes som ett dåligt sommardagis på heltid.. Flera personal och vikareier har rekomenderat föräldrar att byta dagis. 

Har däremot hört att det finns bra i eriksberg. Själva har vi valt att flytta från lundby, mycket pga av skolor och dagis.
  • jenst1

Instämmer ang Blackevägen. Dock var det 2 år sedan vi var där så det kan ju ha förändrats, men enl tidigare inlägg verkar det inte så. När vi var där var det helt nytt och ingen kände ingen. De har ju fin gård nu, men vi var inte nöjda då.

• Hedda04

Har haft mitt barn på Blackevägens förskola flera år och har alltid varit nöjd.

• annazetterström

Jag har praktiserat på blackevägen. Sätt inte era barn där de låt en pojke gå med en bajsblöja i 2 timmar de tar ifrån dem maten om de solar för mycket och dem gör nästan inget för barnen. Fast det finns ett antal som arbetar där som är bra. Men jag vågar inte placera min son där.

• PrivatBarnvakt
    Guslageran skrev 2010-11-15 16:35:04 följande:

Jo jag har skickat in en ansökan nu.
    Taklöksvägen, Hällskriftsgatan och Prästkragsgatan ligger i topp. Skrattande

Mina syskonbarn går inte där längre men när de gjorde det så hämtade jag dem lika ofta som en vecka/vecka-förälder.
    Har haft syskonbarn både på Taklöksvägen och Hällskriftsgatan, på mindre avdelningen för Hällskriftsgatan bytte de ett tag jätte mycket bland vikarierna (förstår att många kan bli sjuka samtidigt men det var verkligen olika vikarier varje dag man hämtade barnet/en, pratade med flera föräldrar som höll med, och detta var för de allra minsta som är nya på förskolan och går de första åren). Annars är det väl helt ok, lillknodden ville inte lämna minsta avdelningen på Hällskrifts för den näst-minsta avdelningen (åldersvis) för han tyckte om personalen så, men nu har några bytt/flyttat/mammaledig så vet inte exakt.
    Taklöks har roliga utomhusprojekt med att odla grönsaker osv på sommaren som barnen älskade - har inte hört något om det från Hällskrifts men de pysslar mycket de med.
    Vet att Hällskrifts går till biblioteket hyfsat regelbundet och är ute och leker mycket de med.
    Syskonbarnen på Taklöks (med en del andra barn) bytte till en nyöppnad förskola+skola (öppnades förra året), glömt vad den heter då jag inte varit där än men hört mycket positivt från barnen om den med. Dock så var det många som bytte dit och som hade syskonpar så kan vara lite lång kötid.

Har lite olika åldrar också på mina syskonbarn men båda är bra för åldrarna nystart-5åring (har glömt hur gamla de va när de började).
  • PrivatBarnvakt

Det är också ordentligt säkrat runt Hällsskrifts och Taklöks förskolorna med bra staket och grindar med ordentligt barnsäkra lås! Inte sett ett enda barn rymma, till skillnad från när jag en gång fick ropa till personalen när tre små barn smet ut genom grinden utan vuxna på en förskola i en annan stad.

Svar på tråden Förskola i Lundby/Hisingen