• tobbe1

hjälp får inte träffa min son

jag och mitt ex har en underbar son på 15 månader han har går på dagis och vi har bytt varann måndag allt har funkat perfekt.tills jag träffa ny flickvän nu har mitt ex och hennes advokat stämt mej jag e psykiskt sjuk och farlig mm mm,hon vägrar att jag får träffa sonen hon håller han borta från dagis bara för jag inte ska få träffa han har inte sett han på 34 dagar nu hon skickar massor med sms om att hon vill ha underhåll.mmhon vill helt plötsligt att jag ska skriva på ett papper om att jag får träffa han varanan helg me kontakt person,jag fatta ingentig förän hon ringde mej i går kväll och erbjöd att om vi kunde ordna mellan oss och jag kasta ut min nya flick vän så skulle hon ta tillbaka sin stämmning,nu undrar jag hur en mamma kan leka med sitt barn som vapen.hon får göra va hon vill .vi har gemensam vårdnad än de har inte varit rättegång än .jag har kontaktat familjerätten soss polisen ja fan vet allt men hon sitter och vägrar låta mej träffa min son..för nån månad sen va jag den bästa öch snällaste pappan som fanns hon va aldrig orolig sa hon .. men nu snälla e de nån som kan hjälpa mej våran son behöver både mamma och pappa

• Svar på tråden hjälp får inte träffa min son
  • MammaEmelie91

Svartsjuka antagligen. Tråkigt att mammor beter sig så emot pappan, det e ju inte bara pappan dom "straffar" utan även BARNET!  Helt sjukt...
    Jag vet faktiskt inte vad du kan göra... Att du ska betala underhåll bara för att mamman vägrar låta dig träffa eran son är helt sjukt. Jag vet faktiskt inte vad du kan göra, det verkar ju inte finnas några papper på att du är farlig osv så det kan du ju ta upp + säga det hon skriver i smsen till dig.

mammatillebbaa.blogg.se - 19år och blivande tvåbarnsmamma!
  • Misery

jag har en kompis som bråkar med mamman till barnet dem har gemensam vårdnad men alla håller med mamman som ljuger sig gul och blå om allt bara för att han inte ska få träffa dottern...Trots att alla säger att pappan ska ha lika mkt att säga till om så verkar det inte funka i verkliga livet...

men du får kämpa på och inte ge upp.....

• justme

Se till att skaffa dig en bra familjejurist så snabbt som möjligt. Prata med ditt ex:s föräldrar om du har någon form av vettig relation till dem - föräldrar känner ju oftast sin barn bäst. 

Du ska inte oroa dig, fortsätt kämpa, och glöm inte att så länge som ni har gemensam vårdnad så har du fullständig rätt att träffa ditt barn när du vill. Det är inte din f.d. sambo som bestämmer över det bara för att hon är mamma.

Eftersom du inte sett ditt barn på 34 dagar och att ditt ex försöker stämpla dig som farlig tycker jag att du ska ta kontakta soc snarast möjligt och berätta att du inte får träffa ditt barn, och begära att att någon därifrån följer med dig till ditt ex för att du ska hämta din son hem till dig i en vecka som ni bestämt tidigare. Vägrar hon då får hon förklara det inför personalen från soc vilket inte är så lätt rent konkret om du inte har någon fällande dom tidigare eller om soc har fått anmälningar mot dig som förälder (bara som förälder, har du annat skit med dig i bagaget sedan ungdomen så har det inte med saken att göra), och om hon inte har något att säga då kan hon lägga ner. Det viktiga nu är att inte låta det gå mer tid!!!

• Misery

det låter ju bra justme det du skriver men det funkar inte så alltid. Min vän har en jättebra advokat har stämt mamman otaliga gånger i rätten men det händer inte ett dyft. Alla tror på mammans lögner och påhitt och ingen tror på det pappan säger. Han kämpar i motvind och har vänt sig överallt för att få hjälp. Ofta får han inte ens nå svar från myndigheter.
    Dem går helt på mammans osanningar och påhitt. En pappa får sällan hjälp och det är fruktansvärt.
    Som i ts fall så är ju mamman till barnet helt enkelt svartsjuk för att pappan gått vidare med sitt liv. Och det tål hon uppenbarligen inte. Men skulle hon själv träffa en ny partner så skulle det vara en annan sak. Då ska inte pappan bry sig...

• tobbe1

tack för er underbara som svarat .vi separeade på grund av hennes svartsjuka.jag har tagit lån på huset till advokat kostnaderna .så jag ger aldrig upp de ska ni veta och motvind e bara förnammet jag har varit på soc
    10 gäåger beställt 2 tider på familjerätten hon dök inte upp på nån av dom prata me polisen mm mm.
    hon kontakta mej i morse. och tala om att sonen går nu och mår mycket bra med sin mamma och hon vill
    att min advokat ska kontakta hennes om att jag ska skriva på ett papper om att jag ska få träffa min son 2timmar
    i veckan med kontakt person .. går inte att beskriva hur det känns ..från att vara vårldens bästa pappa tills nu
    jag kan inte förstå hur en mamma kan tänka så ..ett barn behöver både en mamma och pappa.blir många sömnlösa nätter och gråt men jag ger aldrig upp att ..ATT HON KAN GÖRA SÅ HÄR .HAR JAG GJORT SOM HON
    DÅ HAR  JAG VARIT INLÅST.SAKNAR MIN SON SÅ DE GOR ONT VA E DET FÖR FEL ATT HA VARANAN VECKA..

• älskarminabarn2

usch hemskt höra,,,,, så länge du är en bra pappa och sköter dig ska du träfffa din son, ta kontakt med en duktigt familjerätts jurist/advokat , och ett råd är skriv ner allt och dokumentera allt. det har du allt tjäna på vid en ev tingsrätt den som antecknat har något att visa upp. Vad det gäller dagar man träffat o inte fått träffa osv..

lycka till lider med dig.

• älskarminabarn2
    älskarminabarn2 skrev 2010-10-11 14:41:08 följande:
    usch hemskt höra,,,,, så länge du är en bra pappa och sköter dig ska du träfffa din son, ta kontakt med en duktigt familjerätts jurist/advokat , och ett råd är skriv ner allt och dokumentera allt. det har du allt tjäna på vid en ev tingsrätt den som antecknat har något att visa upp. Vad det gäller dagar man träffat o inte fått träffa osv..

lycka till lider med dig.
    Ps, om du kan spara sms du får som kan vara avgörande i framtiden skriv ut dem om möjligt eller spara dem digitalt. Men nämn inget om de för henne..
  • tobbe1

jag e en bra pappa och älskar våran son mest på jorden.jag har spart 6000 sms hon skicka som mest 400 på ett dygn .min advokat skicka ett mail i dag till hennes advokt och fråga varför jag inte får träffa våran son och varför
    han inte e på dagis längtar så efter han .kan inte förstå hur en mamma får och kan göra så här bara att bita ihop och fösöka va lugn .hon skicka oxå att hon ville ha 1300 kr insatt på hennes konto för underhål annars skulle hon anmäla mej till försäkrings kassan mm mm konstigt att man kan gå från att va världens bästa pappa till att va psykiskt sjuk och farlig hon skrev i sin stämning till tings rätten att jag gått på en mottagning på en adress hår stan. att jag gått på samtal där flera gånger och sen avikigt trots att jag va remiterad ditt ..jag va till mottagningen som hon nämde och legitimerade mej och frågs om jag kunde få ut mina journaler efter som jag varit pasient där domm kolla på sin dator och sa du har aldrig varit här. jag vet sa jag hon skratta i kassan och fråga va de gällde . ,,,,,,,,,,, va ska man säga mitt ex kan göra vad som helst

• maria1979

min sambo är i ungefär samma situation som du!!  Kämpa på!!  Även om det blir tungt ibland...  vill du kan du maila mig!

• Carniwhore

Gud vad hemskt. Så fruktansvärt elakt.
    Fattar inte att du inte får någon hjälp?!

• tobbe1

för 7 månader sen gjorde mitt ex ett självmords försök med sonen i bilen dde blev polis ambulans hela köret 2månader senare ringer dom från soc och frågar mej hur det är .snabba där och nu för 2 månader sen gjorde jag en anmälan om att jag e väldigt orolig för min son dels på tanke vad som hänt och hon dricker lite mycket och ett hemsk liv där hon bodde mm mm mm .då fungerar det så här.. man ringer soc och talar om varför man e livrädd typ .då får man en tid för samtal 2 veckor tog det man sitter och talar om bla bla. soc säger oj oj så hemskt
    domm skickar en kallelse till mitt ex efter en vecka hon får en tid 2veckor senare hon pratar bla bla .och idag ringer soc till mej några veckor efter hennes samtal och säger jag har pratat med min chef förra veckan och de finns ingen grund för utredning din son e inte i fara ..undrar vad som behövs för att soc ska göra en utredning.jag saknar ord för detta.. pratar med dagis varje dag dom e helt underbara tror att sonen kommer dit på tisdag då ska jag ta ledigt och va där hela dagenenda chansen att få träffa han e lite rädd att han inte känner igen mej efter
    så lång tid men han va sån pappa gris Skrattandeså jag hoppas håller tummarna att hon lämnar han där på tisdag längtar sååå efter han..utan dom på dagis hadde de inte varit så lätt dom e helt underbara.min advokat skicka mitt svar i dag till tingsrätten och där e min önskan att vi har varan vecka för ett barn ska ha mamma och pappa.
    och att hon ordnar med sitt drckande men inte lätt att va pappa men jag kämpar på ger aldrig upp våran son han e de bästa som hänt mej .hoppas bara att tingsrätten har bättre koll jag har rent mjöl i min påse de har inte hon..
    undrar lite hur långt de behöver gå innan de blir egenmäktighet med barn som sagt hon får göra som hon vill´tack för att ni lyssnar och bryr er det värmer

• zemla

Gör ett bildkollage med dej och honom och sånt som ni två gillar, som han kan ha på dagis, så att han kan påminnas om dej.
    Kämpa på och gör inget som kan användas emot dej när du blir desperat. Jag har ocks¨förstått att pappan oftast har det mycket svårare i sådana här situationer. Kram

Svar på tråden hjälp får inte träffa min son