• Tussan30

Hm.. hur gör man..

Angående sjukskriven.. har fått hel HP from 9 november men skulle behöva vara hemma (sjukskriven) på en gång med min rygg... :( Någon som är/har varit i samma situation ? Hur har ni gjort?
    Kan man kolla om man kan bli sjukskriven 4 veckor och sen få HP? Eller blir man sjukskriven hela tiden..  tills man ska föda, för det lär ju inte bli bättre...

• Svar på tråden Hm.. hur gör man..
  • FlowerSmurfen

inte lätt att bli sjukskriven när man är gravid. själv har jag väntat sedan  i början av  september om hel sjukpenning och lämnat hittills redan  2 st medicinsk underlag fr. läkaren samt 2st sjukgymnast rapport till fk med min överklagande brev till fk men de överväger betala ngn sjukpenning. har smärtsam bäcken smärta, kan varken gå, sitta mkt , kan ej lyfta eller böja, har sammandragningar, svårt att sova, trött , ryggvärk  och är nu i v.36. så fk vill att jag ska börja söka jobb aktivt.

• Sara123
    FlowerSmurfen skrev 2010-10-11 11:48:53 följande:
    inte lätt att bli sjukskriven när man är gravid. själv har jag väntat sedan  i början av  september om hel sjukpenning och lämnat hittills redan  2 st medicinsk underlag fr. läkaren samt 2st sjukgymnast rapport till fk med min överklagande brev till fk men de överväger betala ngn sjukpenning. har smärtsam bäcken smärta, kan varken gå, sitta mkt , kan ej lyfta eller böja, har sammandragningar, svårt att sova, trött , ryggvärk  och är nu i v.36. så fk vill att jag ska börja söka jobb aktivt.
    Det är helt sjukt hur fk resonerar!!! Man blir så arg!!

Jag var heltidssjukskriven för min rygg och det har inte varit några problem, jag fick en handläggare på fk som hjälpte mig jätte mycket. Men jag förlorade jobbet istället, de kickade mig för att jag var sjukskriven..så kan det gå när man jobbar på ett skit företag. Mitt råd till dig ts är att försöka jobba deltid kanske då fram tills du får hp, de brukar inte vara så svårt att få det godkänt av fk, men det beror ju helt på vad du har för jobb och hur ont du har. Usch, lider med er!! Jag sitter nu här med foglossningar i vecka 28 och nyss blivit av med arbetet, inget kul alls!
  • Höstbebis2010

Jag blev sjukskriven vecka 17 pga fogarna, blev dock bara sjukskriven 75% för att öka chansen att få igenom sjukskrivningen från FK, vilket inte var några problem. Läkaren sjukskrev mig bara fram till HP:n eftersom jag ju ändå skulle vara hemma då.

• FlowerSmurfen
    FlowerSmurfen skrev 2010-10-11 11:48:53 följande:
    fick svar fr. fk. blev godkänt och får pengarna till kontot imorgon :)))
    det var lång väntan....
Svar på tråden Hm.. hur gör man..