• MammaG

Hyckleri (Minkfarmar)

Kan säga på en gång att jag inte anser att utsläpp av minkar är det bästa sättet att få stopp på eländet: minkfarmarna ska istället förbjudas och existerande minkar kastreras och dö ut.

Men något som få mig att vilja spy är när ägare av dessa minkfarmar står och snyftar om att minkarna kommer att svälta ihjäl i naturen. De bryr sig inte ett djävla dugg. Gjorde man det så skulle man inte hålla djur i burar som bryter mot djurskyddslagen ifråga om utrymme, och sedan gasa ihjäl dem.

Vad de snyftar över är förlorad cash, och min sympati för det är noll.

• Svar på tråden Hyckleri (Minkfarmar)
  • VirrigaVerna
    MammaG skrev 2010-10-16 16:38:18 följande:
    Tänk, precis vad jag tycker när folk anmäler inlägg
    Obestämd

Det smidigaste är väl att uttrycka sig på ett sådant sätt att inte en anmälning går igenom?
    Många människor behöver man inte parodiera. Det räcker med att citera dem.
  • MammaG
    VirrigaVerna skrev 2010-10-16 17:37:16 följande:
    Obestämd

Det smidigaste är väl att uttrycka sig på ett sådant sätt att inte en anmälning går igenom?
    Vart anmäler du folk IRL som säger saker du inte gillar? SÄPO?
  • MammaG

Att man anmäler personliga påhopp, det kan jag förstå, men när man anmäler folk bara för att de uttrycker en åsikt man inte ställer upp på, då uppvisar man bara ett odemokratiskt sinnelag

• VirrigaVerna
    MammaG skrev 2010-10-16 18:09:47 följande:
    Vart anmäler du folk IRL som säger saker du inte gillar? SÄPO?
    Jag kan börja med att klargöra att jag inte har anmält något i den här tråden utan det var en ren reflexion från min sida. Det smartaste i alla diskussioner är att uttrycka sig på ett sådant sätt så att det inte finns någon grund för att ett inlägg tas bort.
    Många människor behöver man inte parodiera. Det räcker med att citera dem.
  • Maggis
    MammaG skrev 2010-10-16 16:38:18 följande:
    Tänk, precis vad jag tycker när folk anmäler inlägg
    Förstår att du utgår ifrån att det är jag som gjort det men så är icke fallet. Föreslår att du inte kastar ogrundade och felaktiga beskyllningar omkring dig. Dålig, dålig stil.
    //Maggis
  • MammaG
    Maggis skrev 2010-10-16 19:54:05 följande:
     Dålig, dålig stil.
    Ja, jag har lärt mig mycket här på Familjeliv
  • Maggis
    MammaG skrev 2010-10-16 22:10:15 följande:
    Ja, jag har lärt mig mycket här på Familjeliv
    Uppenbarligen.
    För egen del så har jag också sett mycket här utan att för den skull ta efter de dåliga vanor som visat sig emellanåt. Som att blint kasta skit på folk och inte ens ha vett att ursäkta sig när man får höra att man tagit fel. Jaja. Det säger en del om den nivå du förhåller dig till och där kan du få vistas utan mig.
    //Maggis
  • MammaG
    Maggis skrev 2010-10-16 22:22:19 följande:
    Uppenbarligen.
    För egen del så har jag också sett mycket här utan att för den skull ta efter de dåliga vanor som visat sig emellanåt. Som att blint kasta skit på folk och inte ens ha vett att ursäkta sig när man får höra att man tagit fel. Jaja. Det säger en del om den nivå du förhåller dig till och där kan du få vistas utan mig.
    Ursäkta mig, men var i denna tråd har jag kastat skit på någon? Såvida det inte är att kasta skit att ha en åsikt som skiljer sig från din? Om du syftar på min kommentar om att anmäla inlägg så var det ju du som genast förklarade varför det var att föredra framför att argumentera som vuxna människor, och du utgick jag från att det var du som anmälde
  • Maggis
    MammaG skrev 2010-10-16 23:00:12 följande:
    Ursäkta mig, men var i denna tråd har jag kastat skit på någon? Såvida det inte är att kasta skit att ha en åsikt som skiljer sig från din? Om du syftar på min kommentar om att anmäla inlägg så var det ju du som genast förklarade varför det var att föredra framför att argumentera som vuxna människor, och du utgick jag från att det var du som anmälde
    Var förklarade jag att anmäla var att föredra framför att argumentera? Hittar du på lite som du tycker när det känns som att det behövs?

Skit kastade du  i #70. Det är svårt att tolka det du skriver där som något annat än att du ser mig som den anonyma anmälaren som inte vågar diskutera. Och jag har aldrig tyckt särskilt bra om att få skulden för något jag inte gjort.

För övrigt får du ha vilka åsikter du vill och du får också tåla att de ifrågasätts. Vilket är vad jag har gjort. Ingenstans någonsin har jag sagt att du inte får tycka som du vill. Att du avslutar med den typen av argument visar bara på hur vilse i pannkakan du är.

Nu känns det som att det här är så OT det kan bli så jag avslutar.
    //Maggis
  • tamate
    MammaG skrev 2010-10-10 19:48:25 följande:

Kan säga på en gång att jag inte anser att utsläpp av minkar är det bästa sättet att få stopp på eländet: minkfarmarna ska istället förbjudas och existerande minkar kastreras och dö ut.

Men något som få mig att vilja spy är när ägare av dessa minkfarmar står och snyftar om att minkarna kommer att svälta ihjäl i naturen. De bryr sig inte ett djävla dugg. Gjorde man det så skulle man inte hålla djur i burar som bryter mot djurskyddslagen ifråga om utrymme, och sedan gasa ihjäl dem.

Vad de snyftar över är förlorad cash, och min sympati för det är noll.

tycker du drar för mycket alla över en kam när du menar att alla tänker pengar. det finns väldigt lite personer som håller på med djur som tänker på pengar. jag tycker inte om minkfarmer men jag tycker det är fruktansvärt som aktivisterna beter sig med förstörelse både mot egendom och släpper ut djur, det handlar om terrorism helt enkelt.
    och att man inte kan ha känslor som man måste döda är bara löjligt. vi har fött upp 2 fina suggor i snart ett år och igår så slaktade vi dom för vårt mål var att få eget köt på talricken, dessa grisar var älskade och hela familjen var tunga igår och även idag, men det var ju ett måste och vi vet att våra grisar har haft det bra.
  • mindless
    Faber skrev 2010-10-14 20:47:33 följande:
    Jaså gjorde det det, hur vet du att jag inte har bekanta som låtit sig förledas in i dessa terroristorganisationer? Eftersom du anser att det är okej med utomparlamentariska  metoder antar jag att det gäller i alla sammanhang?
    Skulle det vara något problem med utomparlamentariska metoder? Är inte dessa en grundbult i en fungerande demokrati? Eller talar vi om olika saker?
  • mindless
    Selfish Geene skrev 2010-10-13 21:32:41 följande:
    Vad är det som gör pälsar mer provocerande än skinnjackor?

Är det att minkarna endast föds upp och slaktas för pälsens skull medan skinnet är en slags "restprodukt" som blir över när vi ätit upp kon/kalven/lammet?

Jag har aldrig hört att någon blivit påhoppad för att de burit fårskinnspäls, har fåren som avlivas för att bli foder till ett par kängor eller ett överdrag till en fåtölj, bättre levnadsvillkor än minkarna?
    Jag tror det finns flera orsaker. En är att päls framstår som en uppenbar lyxprodukt man lätt klaras sig utan. En annan är att pälsdjuren behandlas på ett sätt som för de flesta framstår som uppenbart oetiskt.
Svar på tråden Hyckleri (Minkfarmar)