MammaG skrev 2010-10-10 19:48:25 följande:
Kan säga på en gång att jag inte anser att utsläpp av minkar är det bästa sättet att få stopp på eländet: minkfarmarna ska istället förbjudas och existerande minkar kastreras och dö ut.
Men något som få mig att vilja spy är när ägare av dessa minkfarmar står och snyftar om att minkarna kommer att svälta ihjäl i naturen. De bryr sig inte ett djävla dugg. Gjorde man det så skulle man inte hålla djur i burar som bryter mot djurskyddslagen ifråga om utrymme, och sedan gasa ihjäl dem.
Vad de snyftar över är förlorad cash, och min sympati för det är noll.
tycker du drar för mycket alla över en kam när du menar att alla tänker pengar. det finns väldigt lite personer som håller på med djur som tänker på pengar. jag tycker inte om minkfarmer men jag tycker det är fruktansvärt som aktivisterna beter sig med förstörelse både mot egendom och släpper ut djur, det handlar om terrorism helt enkelt.
och att man inte kan ha känslor som man måste döda är bara löjligt. vi har fött upp 2 fina suggor i snart ett år och igår så slaktade vi dom för vårt mål var att få eget köt på talricken, dessa grisar var älskade och hela familjen var tunga igår och även idag, men det var ju ett måste och vi vet att våra grisar har haft det bra.