• Helfier

Nyblivna mödrar, litar ni mer på människor?

Lite Bakgrundsfakta.

Först och främst är jag kille. Det handlar om en tjejkompis som jag känt i ca 4 år och vi har inte alls träffats så ofta senaste tiden, mest för knappast fick hälsa på henne och hon har alltid varit lite reserverad mot mig.

Detta har förändrats drastiskt efter att hon fött sedan juni, hon behandlar mig som en kung. Låter mig hålla hennes dotter och hjälpa till lite, bjuder mig på dop, alltid nåt ätbart när jag hälsar på och tom försöker fixa sovplats åt mig på orten jag kommer ha praktik på, utan att jag ens ja frågat :P Känner mig i övrigt väldigt välkommen i familjen :)

Min lilla teori är att hon utsätts så mycket för hormonet Oxytocin, främst vid amning + att hon har det som nässpray. Det är ju känt att det skapar band mellan människor men också tillit. Det är ju också det som skapar detta starka moderskapet.

Någon mamma här som känner igen sig? Litar ni mer på människor än innan?

Nåväl jag är hur glad som helst :) Det här händer inte ofta och hon är absolut en av mina bästa vänner :D

Vi är bägge i 20-års ålder och är helt enkelt bara kompisar :)

• Svar på tråden Nyblivna mödrar, litar ni mer på människor?
  • karolina106

Nej verkligen inte. Det stämmer inte alls för mig, snarare tvärt om.

• syntharen

Jag litar mindre på människor nu, jag litade i för sig inte så mycket på folk innan jag fick barn för 4 månaders sedan. Men nu tror jag att alla är ute efter mitt barn och ska kidnappa honom så fort jag lämnar vagnen...Glad Jag vet ju att det inte är så men jag är mycket mer vaksam.

Svar på tråden Nyblivna mödrar, litar ni mer på människor?