• Lomalufi

När vaccineras era prematurbarn

Vi har en kille som är född i v 31+2. Han är född den 7/7-10. Vi har fått första vaccinationssprutan när han var två månader. Nu ska han få en till vid 3 månader och en vid 5 månader (som ett vanligt barn får) Han får alltså en extra spruta. Får era barn det också? Anledningen till att jag frågar är att mitt  BVC inte har jättekoll på prematurbarn

• Svar på tråden När vaccineras era prematurbarn
  • Sofie 87

Vi fick 2 sprutor vid 3 månader och 2 st vid 5 månader! Men ingen vid 2 månader!

• Jensi

Har precis varit och tagit 2 sprutor vid 3-mån. Så ingen extra spruta för oss heller.

• Kazeer

Min yngste föddes i vecka 35+3 och han fick två sprutor vid tre månader och två sprutor vid fem månader.

Don't walk in front of me, I may not follow. Don't walk behind me, I may not lead. Walk beside me and just be my friend.
  • Fargoli

Sonen är född 6 maj i 34+4 och fick två sprutor vid tre månader och kommer få två vid sex månader

• Josefine Hedlund

Min dotter föddes i v 35 och hon fick två sprutor när hon var 3månader och 2 vid 5,5 månader..

• sandras3

Mina trillingar är födda i v 30 och dom fick 2 vid 3 månader och ska få snart vid 5 månader

• frökenmumin

Mina tvillingpojkar föddes den 10 januari 2010 i vecka 31+4. Vi fick också en extra vaccinationsspruta, dvs vi fick också vacciantion vid 3 olika tillfällen (dock två sprutor vid varje tillfälle). Alltså en spruta vid 2 månader, 3 månader och 5 månader.

Detta var enligt vår läkare på Neonatal relativt nytt (vi var dom första på deras avdelning som fick den här extra dosen vaccination).

• Written Fiction

Det är nytt sedan 2010 ?eller så fick jag höra på omvägar. Vaccination vid 2, 3 och 5 månader okorrigerat :)
    Verkar vettigt iaf.

Själv fick jag en premmis 09 och första sprutan vid 3 månader okorr.

• cloudberry79

Vid okorrigerad ålder fick vi, har en son född -07 i vecka 28. Då hade man precis kommit med de nya rekommendationerna att ge vaccinationer och mat vid okorrigerad ålder.

If you love me - please don't feed me!
  • Lomalufi

Tack så jättemycket för svaren. Jag blir lite nervös av alla feldoseringar man läser om. Man är ju lite extra känslig när man har en premis

• Cocco

Vi har valt att inte korrigera vaccination och mat.

• Little Mrs Li

Vår dotter är född den 10/6 i v 30+1. Hon fick två sprutor vid 2 månader och 2 vid 3 månader. 
    När nästa kommer har jag dålig koll på, men från och med sprutan hon fick vid 3 månader följer hon "normala" vaccinationer. 

Svar på tråden När vaccineras era prematurbarn