• pållan

Alternativ till pergotime? Pergo slut på alla apotek!

Skulle få börja med pergotime + insemination på fredag, men nu verkar pergotime vara slut på alla apotek i hela Sverige (igen)! Jag har ringt runt hela eftermiddagen. Finns det något alternativ till pergo? Ska ringa min läkare imorgon och fråga men kunskapen här är ju så hög. Kan man gå över till nån slags sprutor direkt? Eller finns det andra tabletter?

• Svar på tråden Alternativ till pergotime? Pergo slut på alla apotek!
  • lindus09

Jag letar också efter pergo men hittar ingenstans..... tyvärr finns de inget annat läkemedel heller  =(

• minezza

Man kan kanske prata med läkaren om han el hon skulle kunna tänka sej att skriva ut femar istället, men det vill ju till att det finns på apotekena då istället Obestämd

• Hjärtefröjd

Som jag förstår det kan Pergotime ersättas av svaga doser Gonal-F, Puregon eller Menopur. Men eftersom dessa läkemedel sprutas och måste övervakas på ett annat sätt (och är tokdyra), behövs det kanske en del övertalning för att få det utskrivet.

• pållan

Tack minezza och Hjärtans fröjd! Det var förra månaden som jag letade efter pergo, lyckades till slut hitta ett paket. Men jag mådde väldigt illa av pergo, så nästa månad ska jag få någon av hormonpreparaten i sprutform istället. Känns bra, särskilt om pergo fortfarande är slut överallt. 

• minezza

Jag har den här cykeln använt både pergo och menopur, den första för skapa follikel och det senare för att få tjockare slemhinna och få äggblåsorna att mogna. Men för att göra det lättare vill min läkare testa femar nästa gång.

• Moncabang

Det finns en internet-sight som man kan beställa på: www.goldpharma.com. Sök på Klomifen (som Pergotime innehåller) Har inte beställt därifrån själv men har hört flera som gör det och det verkar fungera bra för dom.
    Nu är det ju inte alla som vågar beställa bara sådär, men tycker det verkar vara ett bra alternativ. Det kan ju vara värt ett försök! Glad

Svar på tråden Alternativ till pergotime? Pergo slut på alla apotek!