• Tveksammama

Känner inte av Pergotime. Vanligt?

Jag har tagit pergotime i 5 dagar (dag 3-7) två tabletter om dagen.
    Nu ska jag snart ha min ägglossning, men känner inte någon skillnad om jag jämför med tidigare ägglossning UTAN pergo. ( har tydliga ÄL-trådar även utan pergo)
    Jag har en egen ägglossning,gissar att läkaren skrev ut dem för att "Boosta" min egen ÄL.....

Är det vanligt att man inte känner av sin äl med pergo & är 2 tabletter om dagen = dubbelkur?
    Kram M

• Svar på tråden Känner inte av Pergotime. Vanligt?
  • Fimpen72

En kompis har nyligen ätit klart hennes första pergokur (enkel)
    Hon kände lite när hon åt själva tabletterna men nu ingeting.
    Hon har också egen ÄL men behövde boost.
    Hon var dock på VUL igår som visade tre stora 20mm blåsor och hon har inte känt ngt alls.

blev sexförbud direkt.

• Tveksammama

Varför sexförbud? & hur många tabl är en enkelkur?
     Jag ska inte in & kolla mina ägg blåsor..

• Fimpen72
    Tveksammama skrev 2010-10-12 14:05:44 följande:
    Varför sexförbud? & hur många tabl är en enkelkur?
     Jag ska inte in & kolla mina ägg blåsor..
    Hon åt 1 tablett per dag i fem dagar.

varför sexförbud? Jo för att flerbörd är förenat med stora missfallsrisker och risker för både mamma och barn.
    Det är stora skillnader i riskerna att bära på ett barn jämfört med två eller fler både när det gäller att barnet/barnen dör i magen och komplikationer pga tidig förlossning mm
  • helena29
    Ni som ätit pergo....Lite funderingar! Hoppas ni erfarna kan svara...Varit på VUL. Min slemhinna var 9 mm och jag hade en äggblåsa på 14-15mm som han trodde på...
    Annars hade jag en på 22 mm på andra sidan, men den var ojämn, så den gillade han riktigt inte. Vet inte vad han menade riktigt!? Nån som vet....?
    Slemhinnan var inte riktigt synligt treskiktad ännu... Kan någon ngt om detta? Vad tror ni om en slemhinna på 9 mm och äggblåsa 14-15 mm? När kan ÄL infalla? 3-4 dgr?
  • K84
    helena29 skrev 2010-11-12 09:56:41 följande:
    Ni som ätit pergo....Lite funderingar! Hoppas ni erfarna kan svara...Varit på VUL. Min slemhinna var 9 mm och jag hade en äggblåsa på 14-15mm som han trodde på...
    Annars hade jag en på 22 mm på andra sidan, men den var ojämn, så den gillade han riktigt inte. Vet inte vad han menade riktigt!? Nån som vet....?
    Slemhinnan var inte riktigt synligt treskiktad ännu... Kan någon ngt om detta? Vad tror ni om en slemhinna på 9 mm och äggblåsa 14-15 mm? När kan ÄL infalla? 3-4 dgr?
    Jag har också ätit pergo och var inne på VUL förra torsdagen, då ahde jag en äggblåsa på 14mm och då trodde de att jag skulle få ÄL i slutet av helgen....har testat hela veckan men negativt men nu imorse blev det postivt, så ska hem idag och "försöka". Är så glad för det är första gången jag ens lyckas få en ÄL på 3år...om det nu är ÄL, men det borde det väl vara om testet visar det? förut har inte ens testen gett utslag...men det jag ville säga att när jag ätit pergo så tar det mycket längre tid en normalt, så det kan ju dröja för dig med, men ägegr ska släppa mellan 18-24mm vanligtvis och växer 1,5-2mm per dygn...
Svar på tråden Känner inte av Pergotime. Vanligt?