• Floffeen

Hjälp mot svartsjuka?

Finns det någon form av hjälp man kan få om man lider av svårt svartsjuka?
    Min sambo,pappa till kommande barnet,  har nyligen fått nytt jobb.
    Då jag har svårt att lita på killar och vi haft det ganska svårt i början av vårt förhållande
    så kan jag inte lita på honom.
    Ännu mindre nu när jag fått veta att han är ENDA killen på jobbet och alla flickor där är i hans ålder.
    Dom har även dresscode eller vad det heter, att man måste vara "uppklädd"
    Själv går jag runt höggravid men slaffsiga kläder vissa med målarfärg på (då mina kläder inte passar)
    har väl inte varit så noggran med hur jag ser ut annars heller.
    Men jag vet inte vad jag ska göra längre då jag bara känner mig ledsen och nere hela tiden.
    Till jul ska de åka iväg till en annan stad och sova där någon natt.
    Jag vet ju att han måste jobba och få massa pengar om jag skall kunna gå hemma,
    men det är så svårt. Känner mig nedstämd på dagarna.
    Funderar ibland på att bara fly för att må bättre men jag älskar honom jätte mycket.
    Han säger att han älskar mig men varje gång han säger det blir jag äcklad..
    Känner mig nästan kränkt och äcklig när han säger så.
    Vågar inte ta upp det heller då han har EXREMT hetsigt humör.. 
    Han vet hur jag känner och blir arg så fort han ser att jag är ledsen eller något.
    Ibland vill jag bara fly och glömma honom för det är så jobbit.
    Ännu jobbigare när man haft depression och nu väntar första barnet.
    Rädd och orolig att detta kommer att skapa förlossnings depression och detta ska gå ut över barnet.
    Kan man inte få lugnande eller något annat mot svartsjuka.
    Är han hemma och jag är och handlar tror jag han letar efter andra flickor.
    Då det känns som att han bara klagar på mig hela tiden.
    Allt jag vill är att finnas där och bli omtyckte men svartsjukan gör mig enormt galen.
    Snärer åt honom och känner mig inte alls lycklig längre.
    Ibland vill jag inte veta av honom just för att  han jobbar med andra tjejor hela dagarna, umgås & har roligt  med dem. Hemma har vi aldrig roligt känns som vi bara gnäller på varandra och mycket på min svartsjuka.
    Han kanske tänker/drömmer om dom.
    Vet inte längre vad jag ska göra :(

• Svar på tråden Hjälp mot svartsjuka?
  • Gerd parterapeuten

Hej!
    Du behöver hjälp med din svartsjuka för den förstör både för dig och för er. Ett stort problem är att vad han än säger så biter det inte riktigt på dig eftersom du ser dig själv så negativt. Det är också ett annat problem att han lätt blir arg för det innebär att ni inte kan prata med varandra. Du kan ta kontakt med en distriktsläkare på din vårdcentral, den personen kan sedan remittera dig vidare. Familjerådgivningen kan också vara en idé. Jag tycker att du skall ta itu med det här så fort som möjligt. Det finns hjälp att få.
    Hälsningar
    Gerd

Svar på tråden Hjälp mot svartsjuka?