Orkar inte med våra familjer....
Jag och min sambo fick en dotter för 6 månader sedan. Enda sedan hon föddes har jag känt mig så irriterad gentemot våra familjer. De har sådana krav och förväntningar på hur ofta de ska träffa oss (läs: vår dotter) osv. Och för att inte prata om alla kommentarer de slänger ur sig....Hur ska jag hantera detta?`det har gått så långt att jag drar mig för att träffa dom då jag bara blir på dåligt humör...
Vi har en ganska "spretig familj" med många som såklart vill träffa oss. Sist när svärmor var här säger hon "vi måste träffas oftare, vi vet att ni har många ni ska hinna träffa och att det kanske är jobbigt för er, men det bryr vi oss inte om - vi vill träffa vårt barnbarn" arrrrrrrr jag blir irriterad bara jag tänker på det.
De har heller ingen förståelse för att man kanske inte ska kasta sig över vårt barn när vi ses, flera gånger har hon blivit rädd och börjat skrika.
Är det normalt att känna så här? Vi har inget intresse av att träffa våra familjer stup i kvarten, vi är ju en egen liten familj nu och vill skapa vårt "eget liv".
Tacksam för svar!