Riktigt kränkt av vidrig tant.
Var ute på stan med min syster och min son på 16 månader.
Han har tandsprickning just nu och är på ett ganska kinkigt humör, vi hade varit i affären och han började tröttna och protesterade högt när vi var på väg ut - ingenting var bra och han varken ville gå, bli buren eller sitta i vagnen. Svettig som en tok bar jag iallafall iväg med honom för att gå hem medans syrran tog vagnen, och han skrek argt av allmänt missnöje.
Mitt i alltihopa går en asiatisk tant i 70-årsåldern förbi och hyssjar högt och viftar uppmanande med fingret åt min lille kille. Jag vänder mig förvånat om och säger "ursäkta???".
"Han skriker för högt!" svarar hon och blänger argt på mig. "Han är 16 månader!" kontrar jag med och undrar vart f-n hon vill komma. "Det är ditt fel att han skriker, du har inte uppfostrat honom!" får jag då höra. "Uppfostrat?? Är du galen? Han är 16 månader sa jag just, det går inte att uppfostra ett så litet barn till tystnad!!!" "JO, man kan uppfostra dem från att de är bebisar, stackars ditt barn som har en så oansvarig förälder. Det är SYND om honom för att du inte uppfostrar honom" var hennes totala slutsats.
Jag blev vansinnig, hade jag blivit påhoppad på detta sätt ( i en annan situation) innan jag fick barn så hade jag förmodligen inte reagerat nämnvärt, men lejonmamman i mig blev som tokig, inte f-n ska någon annan kränka mitt barn eller skrämma honom till tystnad. Hennes sätt att se på saken får mig att tro att hon använt våld på sina egna barn när de var små för att hålla dem tysta...
Jag känner mig SÅ kränkt och är riktigt förbannad.