• Michiyo

glipande snitt??

jag fick ett kejsarsnitt för en vecka sen.. i måndags tog dom bort stygnen och sa att det läkte fint.. men idag upptäckte sambon min att min ssnitt glipar lite granna.. gör inte ont.. sticker lite som det gjort sen start..

jag blöder inte och det varar så obefintligt att man bara märker om man haft en kompress över en hel dag kan man se att det kommit lite..

men frågan är om det är farligt eller om det ens ska vara så där?? vill inte bli sydd igen eller få problem.. är inte röd eller svullen eller något sånt iaf..

• Svar på tråden glipande snitt??
  • Hanna36

det är ingen fara, läker av sig själv! =)

~ Mamma till 3 goingar ~
  • Solipse

Detsamm hände mig och det höll på så dom första tre månaderna. Såret gick upp lite emellanåt och läkte sen igen av sig själv. Jag gick till distriktsköterskan flera gånger och visade det men dom gjorde inget ändå.
    Dom sa till mig att det kunde vara trådar som inte absorberats av min kropp som stöttes ut och när dom bröt igenom översta hudlagret blev det en glipa =) Det var trådarna som kändes "stickiga"
    Så du behöver inte orora dig det läker av sig själv. Håll det bara rent så det inte blir infekterat.

• Akrobaten

Du kan lägga på ett steristrip om du vill så håller huden samman medan det läker. Finns att köpa på apoteket. En liten tejpremsa i olika bredder. Håll bara koll på ev blödning och om det såsar sig mkt eller gör ont igen.

`´`´~ Theodor 060722 ~`´`´ `´`´ ~ Cornelia 100425 ~ `´`´
  • Ziitoo
    Michiyo skrev 2010-10-13 18:40:43 följande:
    jag fick ett kejsarsnitt för en vecka sen.. i måndags tog dom bort stygnen och sa att det läkte fint.. men idag upptäckte sambon min att min ssnitt glipar lite granna.. gör inte ont.. sticker lite som det gjort sen start..

jag blöder inte och det varar så obefintligt att man bara märker om man haft en kompress över en hel dag kan man se att det kommit lite..

men frågan är om det är farligt eller om det ens ska vara så där?? vill inte bli sydd igen eller få problem.. är inte röd eller svullen eller något sånt iaf..
    Mitt första snitt glipade lite grann och jag frågade min husläkare om råd. Hon tog sig en titt och sa till mig att köpa alsollösning på apoteket och badda med sen lägga på kompress och ha det så i ca 10 dagar och sen hade glipan läkt ihop =)
    ♥ Isabell 090304 och Felize 100921 ♥
Svar på tråden glipande snitt??