Hej!
Råkade ut för en infektion på snoppen några år sedan. Använde fel tvål tydligen enl läkare. När jag sedan blev av med infektionen så var förhuden for trång. Fock Dermovat utskriven och den fixade till allt efter ett par veckor.
Nu till saken. Min son, nu 8 år gammal. När han var mindre så kunde han inte öppna förhuden alls. När han kissade blev det ballongsnopp med tunn stråle. Mår dåligt när jag tänker på det. Gick till BVC och även separat barnläkare. Båda sa att man väntar till puberteten då regn vanligtvis släpper då. Seriöst, ska han behöva kissa ballngsnopp och inte se sitt ollon fram till tonåren??
Näe, det går inte jag som pappa med på! Helt sjukt!!
Då kommer jag på att jag själv hade problem några år sedan. Jag letade fram salvan, Dermovat, och googlade allt om det. Jag hittade flera fall där den med positivt resultat använts på småbarn med trång förhud. Jag började behandla min son, en gång om dagen, i några veckor. Efter ca 3-4 veckor så släppte förhuden och jag har aldrig sett min son så lycklig. Han kunde dra tillbaka förhuden för första gången. Behandlade nån vecka till tills jag tyckte att förhuden såg normal ut.
Det bästa någonsin gjort för min son!
Tyvärr kan man inte alltid lita på vården, så jag föreslår att man använder sånt förnuft, googlar och samla information och tar saken egna händer. Det funkar för mig och så kommer jag fortsätta göra. Läkare är vanliga människor med stressiga liv och vill ofta bara checka av patienter för att hinna med nästa. Dessutom går de oftast bara enligt checklistor som vilken idiot som helst skulle kunna följa. Jag tar deras ?råd? på allvar, men gör min egna research och gör sedan det jag tycker verkar bäst!
VIKTIGT: Detta fungerade fantastiskt bra i vår situation, men kan självklart inte lova samma resultat för er! Fråga er barnläkare.
Lycka till!
Kram
Stefan