Written Fiction skrev 2010-10-16 12:16:21 följande:
Jag utgår enbart efter min egen åsikt nu, men jag anser att det är dom minsta och svagaste som faktiskt behöver vaccinationer. Visst känns det läskigt men att få dessa sjukdomar känns ännu mer läskigt. Finns ju givetvis människor som inte vill ge sina barn vaccinationer av rädsla för biverkningar.
Synagis (RS antikroppar) ges i skåne enbart till de minsta under deras första levnadsår. OCh till de lungsjuka BPD barnen. Finns något enstaka fall jag hört om som fått när dom är två också men det är få fall. Det är snordyrt och det finns landsting som knappt vill ge det till de där minsta prematurbarnen som verkligen skulle behöva:(
Fick även reda på att prematurer även får de klassiska vaccinen redan när dom är okorr två månader. Det fick inte vi som fick barn 09 eller tidigare. Som ovan nämnt Pentavac och prevenar är det dom får extra av.
Jag tycker alla sprutor är läskiga, men fortsätter att intala mig att det är för hans eget bästa..
Visst har du rätt, jag försöker tänka som du. Att jag skulle kanske bara göra honom en björntjänst att låta bli... Så vaccination kommer det bli, jag håller tummarna att han slipper ev biverkningar.