• Skrutt74

Lugesteron vagitorier

Jag har haft flera missfall varav ett sent i v 20. Har pco och blivit gravid med pergo. Denna gång har jag tagit pregnyl och två dagar efter pregnyl börjat med Lugesteron 200 mg x2/dag. Är nu på dag 15 efter ÄL (troligtvis). Ingen mens, känningar av mens har jag haft i en vecka. testade negativt i måndags på BIM -2. Jag har inte använt Lugesteron tidigare och undrar om mensen kommer igång av sig själv trots proggisarna eller måste man sluta för att få mensen?? Tänker i alla fall fortsätta en vecka till och ta ett nytt gravtest då. Hur har det fungerat för er andra som använt Lugesteron??

• Svar på tråden Lugesteron vagitorier
  • isabell05

Hej,

Beklagar dina missfall. Har själv MF och MA med mig i bagaget och skall på utredning på ifertilitetskliniken i november. Nyfiken, varför tar man pregnyl och lugesteron?

• Skrutt74

Pregnyl tas som injektion för att ge ägglossningen en sista boost för att ägget (förhoppningsvis) ska släppa. Lugesteron är vagitorier som innehåller progesteron för att stärka början av en ev. graviditet. Men, nu var det ju inte så denna gången heller, utan vi får ta nya tag.

Beklagar dina MF och MA. Jag vet hur bedrövligt det är!

• isabell05

Får man Lugesteron när man fått tidiga missfall eller även sena? Jag tänker på att det skall stärka början av en av. graviditet... Jag har aldrig fått tidiga MF. 1 MF i v.13 och 1 MA i v.17. +en ofosterlig graviditet.

Svar på tråden Lugesteron vagitorier