Winterfresh skrev 2010-10-14 20:56:53 följande:
Precis. Lyssnar inte ett smack på vad bvc säger till mig efter att hon sa till mig att amning är det bästa för barnet annars kommer det inte bli ett friskt barn...När min första son var 1 månad.
Reste mig bara upp och sa att han kommer bli lika frisk som andra barn och gick därifrån.
Sen tyckte hon att jag skulle ha i mer smör och grädde i maten för att hon tyckte han var för liten(?) följde normalkurvan.
Nu med 2:a sonen som blir 5 månader tycker hon jag ska hoppa över 1 måltid med ersättning för att han väger lite för mycket, men samtidigt följer han sin kurva som är 1 snäpp över normalkurvan men är också väldigt lång.
Och att jag absolut inte ska börja ge mat utan dra ut på det...Om nu mina barn är hungriga ger jag dem ju mat, kan ju inte låta dem gå och vara hungriga...
Så här lyssnas det verkligen inte ett smack på vad hon säger, åker dit och tar vaccinationerna och de normala träffarna.
Undrar jag något frågar jag min mamma som är barnmorska i grund och botten och lyssnar mycket till vad jag själv känner...
en kompis som hade vart på bvc vars son var mera gnällig o ville inte äta eller sova,trodde att tänderna var på g,men de på bvc sa att det är alldeles för tidigt att få tänder(3 månaders ålder) jo men visst,brorsan var 3 månader då han fick sin första tand,jag var 4 månader.illa att de på bvc inte vet bättre! jag går enbart dit för vägning o mätning och kommande vaccinationer,inget mera.litar inte på de vilket är tyvärr hemskt,man borde ju inte känna så.
hehe,min dotter har fått ersättning nästan från födseln och hon mår skitbra för det :P