• minnap

enkel bebis

minns när jag var gravid och skitmånga som sa att 'vänta bara,du kommer få massa sömnlösa nättter de första månaderna,h*n kommer vilja skrika efter er heeeela tiden,blir ingen lugn o ro" och barnmorskan på bb sa att vi skulle få ett helvete bara föratt hon såg att våran flicka hade napp i munnen...

väntar fortfarande på detsåkallade helvetet efter 3 månader,inte haft en enda sömnlös natt,enda var att vi fick mata henne var tredje timma i början,nu vaknar hon max 1 gång/natt.hon skriker bara när hon vill ha mat eller uppmärksamhet,knappt haft magknip,världens goaste o lugnaste flicka.

nån som vart med om nåt liknande? :P

• Svar på tråden enkel bebis
  • minnap
    P2007 skrev 2010-10-14 20:40:55 följande:
    Japp Första var likadan. 3år nu och är fortfarande lika duktig på nätterna 
    Däremot 2:an...jag har inte sovit på 1,7 år nu... Suck!  Skrikandes
    typiskt,hoppas du får sova ut snart då :)
  • minnap
    blomman08 skrev 2010-10-14 20:39:49 följande:
    Jag har med, Min son har alltid varit lung bebis som nästan aldrig skriker om det inte var något som var på tok :) Men nu knatar lill killen runt så nu är det full rulle här hemma Glad
    Det är så härligt.
    åh vad mysigt! längtar tills min flicka e äldre,och kryper omkring.(fast när hon väl gör det önskar man nog att hon e spädis igen) haha!
  • KatjaKaj

Min dotter var likadan, men vänta du bara lite för när folk inser att din dotter är ett "enkelt" barn så kommer dom börja tjata om den eventuella 2:an. Typ "vänta du bara är 1an enkel så kommer tvåan få kolik så är det aaaaalltid, 2:an kommer aldrig sova" haha folk är aldrig nöjda ;)

• mandelblomma

japp min etta och tvåa var såna...väntade och väntade på vaknätter , de kom aldrig ;)
    Trean och fyran ( tvillingar) DÅ kom det ;)
    Njut :)

• minnap
    maddlyn skrev 2010-10-14 21:01:12 följande:
    Min dotter var likadan, men vänta du bara lite för när folk inser att din dotter är ett "enkelt" barn så kommer dom börja tjata om den eventuella 2:an. Typ "vänta du bara är 1an enkel så kommer tvåan få kolik så är det aaaaalltid, 2:an kommer aldrig sova" haha folk är aldrig nöjda ;)
    eller "vänta bara till hon e äldre o kommer i trotsåldern,då blir de ingen lugn o ro" blir det så så tar jag det DÅ,inget man grubblar över nu :P
  • KatjaKaj

Minnap: jo men visst okej att alla barn kommer in i någon form av trotsålder men även barn är individer. Vissa är bara milda och lugnare medans andra är bestämda yrväder. Alla är inte lika och som du skriver inte går man och oroar sig över trotsåldern när dom är nyfödda. Snacka om att inte kunna njuta av dagen :p

• minnap
    maddlyn skrev 2010-10-14 22:48:52 följande:
    Minnap: jo men visst okej att alla barn kommer in i någon form av trotsålder men även barn är individer. Vissa är bara milda och lugnare medans andra är bestämda yrväder. Alla är inte lika och som du skriver inte går man och oroar sig över trotsåldern när dom är nyfödda. Snacka om att inte kunna njuta av dagen :p
    ja,o när de väl händer så tar man det DÅ :) men vissa e ju som de e :P
  • ladysoul77

Inget av mina barn har varit vakna på nätterna innan 6 månaders ålder. Då har de sovit långa pass och aldrig skrikit. Däremot sen.. Tänder, mardrömmar, nappen och sånt.. Första dottern var riktigt jobbig på nätterna tills hon var 2 år. Lillan är bara 7 månader än så länge, men hon sover 5 av 7 dagar i veckan riktigt bra. 

• minnap
    Winterfresh skrev 2010-10-14 20:56:53 följande:
    Precis. Lyssnar inte ett smack på vad bvc säger till mig efter att hon sa till mig att amning är det bästa för barnet annars kommer det inte bli ett friskt barn...När min första son var 1 månad.
    Reste mig bara upp och sa att han kommer bli lika frisk som andra barn och gick därifrån.
    Sen tyckte hon att jag skulle ha i mer smör och grädde i maten för att hon tyckte han var för liten(?) följde normalkurvan.
    Nu med 2:a sonen som blir 5 månader tycker hon jag ska hoppa över 1 måltid med ersättning för att han väger lite för mycket, men samtidigt följer han sin kurva som är 1 snäpp över normalkurvan men är också väldigt lång.
    Och att jag absolut inte ska börja ge mat utan dra ut på det...Om nu mina barn är hungriga ger jag dem ju mat, kan ju inte låta dem gå och vara hungriga...
    Så här lyssnas det verkligen inte ett smack på vad hon säger, åker dit och tar vaccinationerna och de normala träffarna.
    Undrar jag något frågar jag min mamma som är barnmorska i grund och botten och lyssnar mycket till vad jag själv känner...
    en kompis som hade vart på bvc vars son var mera gnällig o ville inte äta eller sova,trodde att tänderna var på g,men de på bvc sa att det är alldeles för tidigt att få tänder(3 månaders ålder) jo men visst,brorsan var 3 månader då han fick sin första tand,jag var 4 månader.illa att de på bvc inte vet bättre! jag går enbart dit för vägning o mätning och kommande vaccinationer,inget mera.litar inte på de vilket är tyvärr hemskt,man borde ju inte känna så.
    hehe,min dotter har fått ersättning nästan från födseln och hon mår skitbra för det :P
  • minnap
    ladysoul77 skrev 2010-10-15 16:27:32 följande:
    Inget av mina barn har varit vakna på nätterna innan 6 månaders ålder. Då har de sovit långa pass och aldrig skrikit. Däremot sen.. Tänder, mardrömmar, nappen och sånt.. Första dottern var riktigt jobbig på nätterna tills hon var 2 år. Lillan är bara 7 månader än så länge, men hon sover 5 av 7 dagar i veckan riktigt bra. 
    nappen? vad mena du nu? :)

okej,får se hur det blir med min lilla flicka när allt detdära händer,tänder,växtvärk o gud vet vad :P
  • minnap
    mandelblomma skrev 2010-10-14 21:03:31 följande:
    japp min etta och tvåa var såna...väntade och väntade på vaknätter , de kom aldrig ;)
    Trean och fyran ( tvillingar) DÅ kom det ;)
    Njut :)
    hihi okej :) fastän man kanske e trött ibland så får man ju sånadära konstiga "inre krafter" från ingenstans,att man oftast e skittrött först men sen blir man pigg.hehe
Svar på tråden enkel bebis