• Flowie82

Räcker det med första arbetsgivarintyget??

Jag ska skicka in papper till försäkringskassan så dom kan räkna ut min föräldrapenning. Då vill dom ha arbetsgivarintyg på jobbet som ja slutade sista september. Räcker det med att skicka in det första avtalet jag skrev på när jag blev anställd i mars 2009?? jag har ju massor med avtal så jag ibland bara fått anställning en eller några månader i taget, men jag har ju varit anställd från mars 2009 till okt 2010.

Men blir dom nöjda om ja bara skickar med det första intyget eller vill dom se det sista o allt där emellan oxå?? eller är det bara lönen som dom är ute efter att se?? o det då räcker med det första??

haha.. gud så svamligt det blev, men kanske nån kan hjälpa mej?? SoligSkrattande

• Svar på tråden Räcker det med första arbetsgivarintyget??
  • BebisiFebruari

Jag har inte behövt skicka in nått arbetsgivarintyg utan när fk fick in moderskapsbeviset och jag anmälde om att jag ville ta ut föräldrarpenning så skickade dom hem ett papper som min arbetsgivare fick fylla i ang hur mycket jag jobbat och sånt och därefter räknade dom ut min fp.

Är du säker på att du måste skicka in arbetsgivarintyg?

• Drake

Det du ska skicka är inte avtalet utan ett arbetsgivarntyg som din arbetsgivare skriver ut när du slutar. Där berättar de hur många timmar du jobbat i snitt och per månad under tiden du varit anställd samt din lön.

Om du inte fick ett sådant ska ringa till lönekontoret där och be dem skriva ut ett sådant och skicka till dig.

• Flowie82
    Drake skrev 2010-10-16 20:01:00 följande:
    Det du ska skicka är inte avtalet utan ett arbetsgivarntyg som din arbetsgivare skriver ut när du slutar. Där berättar de hur många timmar du jobbat i snitt och per månad under tiden du varit anställd samt din lön.

Om du inte fick ett sådant ska ringa till lönekontoret där och be dem skriva ut ett sådant och skicka till dig.
    okej, jag misstänkte att det kanske va det jag skulle skicka in. Men ett sånt har jag så då skickar ja det då :)
    tack för hjälpen!
Svar på tråden Räcker det med första arbetsgivarintyget??