• Daz

finns det något bra som pappor kan läsa??

Är nybliven mamma till mitt andra barn och jag känner att jag är påverkad känslomässigt av hormoner och den allmänna omställningen att ha en liten som ska passas och ammas. Mår annars fysiskt väldigt bra och jag är inte deprimerad, men som sagt så är jag känsligare än vanligt.  Har lätt för att börja gråta om saker inte blir som jag tänkt eller blir lätt irriterad om jag är stressad. Försöker föklara för min man som inte alltid verkar förstå detta. Finns det någon bra bok eller nåt som min man kan läsa som är skriven för män där det beskrivs på deras "språk" hur en nybliven mamma mår/behöver?

• Svar på tråden finns det något bra som pappor kan läsa??
  • bizzziie

Vill jag också få tag på!

• Heffaklumpelina

Min sambo fick boken "Du ska bli pappa" av Dick Sundevall, nu när vi går i väntans tider till första barnet. Han har inte fått läsa den än eftersom jag lagt beslag på den =) Den verkar vara bra, han skriver tydligt i början att han vänder sig till män på mäns vis, så kika på den. Jag har inte hunnit så långt i den så mer vågar jag mig inte på att skriva om den än =) Den har fått mycket goda recensioner vad jag hört! Lycka till!

Svar på tråden finns det något bra som pappor kan läsa??