Håravfall - hur länge?
Har nu, 3 månader efter förlossningen, börjat tappa en herrans massa hår. Hur länge brukar denna period vara?
Har nu, 3 månader efter förlossningen, börjat tappa en herrans massa hår. Hur länge brukar denna period vara?
Min dotter är 4 månader och jag har nog tappat hälften av allt mitt hår jag hade från början. Å andra sidan gör de mig inte så mkt för jag har väldigt tjockt hår vanligtvis :) Tycker bara det är så äckligt när mina långa mörka hår hittas precis överallt i hela lägenheten! Har tillochmed hittat hårstrån i min dotters blöja :$ och runt hennes napp när hon haft den i munnen!! Dom e faan överallt just nu!
Hej alla som tappar/tappat hår efter barnen. Så var det för mig också, när lillan blev 4 månader tappade jag mycket hår fram till hon blev 6 mån men tack o lov har det blivit mkt bättre o fått tillbaka min glansiga o tjocka hår. Jag har varit hos vår husläkare o hon tyckte att det var normalt efter förlossningen för man tappar ju tydligen inget hår under graviditeten. Så det går över
Vad skönt att man inte är ensam. Jag började tappa en massa hår när min dotter var 4 månader. Nu har det lugnat sig lite grann och hon är 7 månader. Visst man kanske inte tappar så mycket hår under graviditeten men jag har mycket tunnare hår nu än innan jag blev gravid. Vad jag förstår det som så beror det på hormoner i kombination med sömnbrist (som många nyblivna mammor har). Jag har även kunnat sätta det i samband med amingen. Jag har precis slutat att amma och i takt med att jag minskat på amningen så har jag tappat mindre hår. MEN det är ju helt klart värt att bli tunnhårig för amningens och barnets skull.
Jag har tappat hår i 3-4 månader, sen har det börjat växa ut igen.
Kan säga att det inte har ett skit med amning att göra. Kunde bara amma i 1 månad och håravfallet satte igång 2 månader senare. Hormonellt styrt. När, varför och hur länge verkar ytters individuellt. Äter Priorin och trots att jag nu haft kraftigt håravfall i 2 månader märks det knappt. Håret ser friskt och blankt ut. I vikarna växer dett för fullt.
Jag tappade en massa hår efter barn nr 4, tappade massor lång tid efteråt, det visade sig att jag hade folatbrist så när jag käkar folacin slutade håret att falla.
även dom som inte ammar har tappat massa hår, ja ammade i 10mån, tappade då, men även efter, tappar fortfarande mer än vad som känns normalt, men har så tjockt från start att de inte märks så mkt.. har även jag lågnt... verkligen inge kul med alla hårstrån överallt..
Hej N21 är det nån läkare har rekommenderat folsyra till dig eller du själv tar det liksom?
Men första barnet taoppade jag mest hår när han var mellan 3-6 månader, men det började vid 2,5 månads ålder och höll på upp tills han var 7 månader.
Nu är andra barnet 4 månader och jag har hållt på att tappa hår länge känns det som, ungefär 1/3 av håret är kvar, känns det som. Jättetråkigt. Denna gången tappar jag btydligt mer än sist.
Drar jag handen genom håret så har jag minst 20 hårstrån runt fingrarna.
Jag hittar också hårstrå överallt, i barnens blöjor, på nappar, på kläder ja urk
Jag ammade inte någon av barnen mer än 1 månad kan tilläggas.
Jag tappar också fruktansvärt mycket hår. Jag vågar knappt tvätta det, för då har jag så att jag skulle kunna sälja till en perukmakare i näven!
Men min son är bara drygt 6 veckor, och ni andra verkar ha tappat mest när barnen varit ett par månader!? Jag har tappat massor från att han bara var 3-4 veckor! Tänk om det bara eskalerar. Då är jag flinits inom en månad!