• camizz

vad kunde era barn vid "1årsålder"

Min dotter fyller 1 år den 20 oktober, hon är född i vecka 24+4 skulle varit 8,5 mån ca i korrigerat. 
    Vad kunde era barn vid den åldern? I dag lärde hon sig sitta, välter i bland men är mycket stabilare. även detta med tänder? hon har inte tillstymelse till en tand. 
    Just nu är hon inne i en skrik period, är inte nöjd över något å det tar så på mina krafter, kom gärna med förslag, vad ja skall hitta på me henne, gör allt från gå stol, hoppgunga,filt på golvet , ja allt! :D

Elvis 070227 Thilda 080428 Ronja 091020
  • Svar på tråden vad kunde era barn vid "1årsålder"
  • Mammatillmini2008

Vår son är med född 24+4 och när han fylld 1 år okorr så kunde han resa sig upp och gå runt saker själv, krypa fort som tusan och härjade som bara den... Första tanden tittae upp när han var 14 månader okorr och sen kom dom på löpande band... Idag är han 26 månader och springer som en tok och pratar som tusan...

Vad man kan göra när dom inte är nöjda med nått har jag ingen tips på, sonen har i stort sett alltid varit nöjd vad han än fått göra

• Mammatillmini2008

Här hemma trodde vi först att han valde att fokusera på det fysiska och att talet skulle komma senare och han va rätt så sen med det och började inte säga mamma och pappa förrens han kanske var runt 16 månader okorr men när han började på dagis vid 21 månader okorr så kom talet som ett brev på posten

Han är och har alltid varit väldigt nyfiken av sig och han har svårt att sitta stilla så det är full fart mest hela tiden nu för tiden.

• spratteldockan

Hej!

Min son föddes i v 35+2 så han är inte så prematur, men jag tänkte trösta dig med att fram till 9 månaders ålder okorr kunde han inte ens sitta ordentligt. Lite som din dotter tror jag.

Sen vid 9,5 månad hände allt på två veckor! Han började krypa som en krypskytt, sitta ordentligt, sätta sig från krypande och dessutom börja dra sig upp till stående. Jag var lite i chock över att allt kom så snabbt och hann inte riktigt med. Men kul var det förstås!
    Lika bra att ni börjar barnsäkra nu

• Written Fiction

min pojk kunde sitta/hade precis lärt sig vid okorr 1 år(9 månader korr) och kravla sig omkring. Stå med stöd mindre stunder. 

Gick gjorde han när han var någon månad mer än 1 år korrigerat.
    Han är född i vecka 27.

Han blir två  i januari och so far säger han itne sådär överdrivet mycket. Mamma, pappa, kacken(katten) och titta. Resten är mest bebispladder med halva ord som ba (boll) och sassh (Zanna storasyster)

Språket har sett likadant ut hela tiden.

• Proletariatet

När Tyra (född i v.24+1) var ett år så kunde hon inte alls sitta, utan man fick bulla upp med kuddar runtom henne. Precis som din dotter hade hon inga tänder. Angående att hon är inne i en skrikperiod, har du en bärsjal? Jag kommer ihåg att jag blandade sådana saker som hoppgunga och gåstol med lite nedvarvning och närhet i sjalen. Jag tror att det kan vara extra viktigt för de här barnen att få lite lugn också.

• camizz

Ja har ingen bärsjal, kanske värt å prova? Vart köper man dom?
    Min lilla hulligan har börjat skrika sig egenom nätterna! 1år med en bebis är tröttande!
    Tack för alla svar!

• chockgravid

Min kille föddes då "hela" 3 veckor senare än din tjej och han kunde precis sitta
    när han var 1 år.
    Men han gick inte förrens han var närmare 2!
    Men då tog han igen det med prat. Han pratade väldigt tidigt! 

Svar på tråden vad kunde era barn vid "1årsålder"