gudföräldrar?
Hur många ska man ha, ska man bara ha en eller ska man ha en gudmor och en gudfar till barnet? Vad tycks, jag står i valet och kvalet.
Hur många ska man ha, ska man bara ha en eller ska man ha en gudmor och en gudfar till barnet? Vad tycks, jag står i valet och kvalet.
Det är helt upp till var och en tycker jag. Jag själv har bara en gudfar, min bror har en gudmor och min syster har ingen alls... Jag själv är gudmor åt min systerson och han är även en gudfar som är hans fars vän.
Till vår knodd har vi inte riktigt bestämt än. Förmodligen blir det min sambos syster som gudmor och min bror som gudfar.
Som sagt. Det finns nog ingenting som är rätt eller fel i den frågan!
Säger som frisco: helt upp till er/dig att välja... Vår dotter har två gudfäder, min äldsta bror samt sambons bror
mina barn har sin farbror och sin morbror som faddrar - det kan man välja själv - läs gärna på svenska kyrkan, där står en del om faddrar, gudföräldrar och dop!
Ska inte döpa i en kyrka men vi tänkte ändå ha faddrar eller gudfädrar, så det blir min bror och min killes bror hade vi tänkt. Han kommer även få deras namn som mellannamn så det känns fint.
Vi har en gudfar till sonen och en gudmor till dottern. Valen har inte med könet att göra, utan det var helt enkelt den person som passade bäst för respektive barn.
Har ett barn i min narhet som har sex gudforaldrar...